علاوه بر بارندگی، بالا آمدن سطح سفره‌های زیر زمینی، نبود شبکه فاضلاب و خانه‌سازی در مناطق پایین‌تر از سطح رودخانه موجب شده که به گفته فرماندار کارون آب از زیر موزاییک‌های منازل هم بالا بیایید و خانه‌ها را آب بگیرد.

کار تخلیه آبگرفتگی در مناطق مختلف کارون از روز سه‌شنبه ۲۶ آذرماه آغاز شده و هنوز ادامه دارد.

فرماندار کارون امروز (شنبه) با اشاره به آخرین وضعیت آبگرفتگی در مناطق مختلف پس از بارندگی چند روز گذشته، از تخلیه آب در کوت‌عبدالله خبر داد.

معصومه خنفری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: آب از مناطق گاومیش‌آباد و کوت عبدالله تخلیه شده است؛ ولی برخی از مناطق که سطح پایینی دارند، به دلیل اینکه در این ایام آب سفره‌های زیرزمینی بالا آمده است، با مشکل مواجه هستند و آب از زیر زمین به داخل منازل نشت می‌کند.

وی افزود: در این شرایط در منطقه گاومیش‌آباد با وجود اینکه در معابر آبگرفتگی وجود ندارد، اما تعداد محدودی خانه دچار آبگرفتگی هستند.

خنفری بیان کرد: با توجه به اینکه کوت‌عبدالله شبکه فاضلاب ندارد، با وجود اینکه آب از مناطق جمع‌آوری شده، مجددا با تجمع آب مواجه می‌شویم و مجبور هستیم فاضلاب تولیدی خانگی را بلافاصله و درجا جمع‌آوری کنیم. این وضعیتی است که مدت‌ها است با آن مواجه‌ایم و در این بارندگی تشدید شده است.

وی عنوان کرد: در حال حاضر در منطقه‌ای بین درویشیه و کوی منتظری نیز به دلیل وجود اراضی خالی، آبگرفتگی وجود دارد اما منازل این مناطق دچار آبگرفتگی نیستند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.