امضای تابلوی یاد بود نودمین سالگرد روابط ایران و ژاپن توسط روحانی

تابلو یادبود نودمین سالگرد رابطه ایران و ژاپن در سفر اخیر رییس جمهوری اسلامی ایران به توکیو، توسط ⁧ حجت الله اسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی به امضا رسید.   

این تابلو به ابتکار حسین دیو سالار  رایزن فرهنگی ایران در ⁧ ژاپن⁩ توسط استاد بدرالسماء باعنوان درخت دوستی طراحی شده است

رییس جمهوری اسلامی ایران در پایان سفر دوروزه خود به ژاپن که بنا به دعوت نخست وزیر این کشور انجام شد،  لحظاتی پیش توکیو را به مقصد تهران ترک کرد.

رییس جمهوری اسلامی ایران عصر روز گذشته (جمعه) در رأس هیأتی بلند مرتبه وارد توکیو شد و در کاخ نخست وزیری این کشور به طور رسمی از سوی «آبه شینزو» مورد استقبال قرار گرفت.

روحانی در بدو ورود به ژاپن و پس از استقبال رسمی، وارد گفت‌ وگوی خصوصی با آبه شینزو نخست وزیر ژاپن شد و بعد از این نشست نیز در مذاکرات مشترک با وی شرکت کرد.

رییس جمهوری اسلامی ایران در این نشست گفت: روش غیرقانونی آمریکا در خروج غیرمتعهدانه از توافق برجام نشان داد که این اقدام ضربه به یک توافق بین المللی و صلح و امنیت بود و در واقع، نه برای آمریکا و نه هیچکدام از طرف های برجام سودی نداشت و ثابت کرد که تحریم، سرنوشتی جز باخت– باخت برای هیچکس ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره برای برقراری صلح و آرامش در منطقه و جهان با کمک و همکاری کشورهای منطقه و همسایگان تلاش کرده و در همین راستا نامه‌هایی نیز برای سران کشورهای منطقه ارسال شده است.

رئیس جمهوری پس از دیدار با نخست وزیر ژاپن در حساب توییتری خود نوشت: در راستای منافع ملی خود از هیچ‌گونه مذاکره و توافقی، روی‌گردان نیستیم ایران از هر طرحی که بتواند موجب افزایش تبادلات اقتصادی به‌ویژه در حوزه انرژی و افزایش صادرات و فروش نفت بشود، استقبال می‌کند.

‌رییس جمهوری در ادامه یادداشت خود بار دیگر تصریح کرد: «در راستای منافع ملی خود از هیچ‌گونه مذاکره و توافقی، روی‌گردان نیستیم.»

«آبه شینزو» نخست وزیر ژاپن نیز در نشست هیأت های عالیرتبه ایران و ژاپن با ابراز خرسندی از حضور رئیس جمهوری ایران در کشورش، گفت: روابط ایران و ژاپن وارد نودمین سال خود شده و رفت و آمد مسؤولان دو کشور در سال‌های اخیر موجب تقویت بیش از پیش روابط تهران و توکیو شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.