حجت‌الاسلام والمسلمین جلال مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار کرد:  بیست و هفتم آذرماه فرمانداری‌های استان اسامی داوطلبانی که صلاحیت آنها در هیأت‌های اجرایی احراز نشده را به هیئت نظارت استان ابلاغ کردند.

وی افزود: هم‌زمان با ابلاغ تأیید، رد و عدم احراز به هیأت نظارت استان، فرمانداران وضعیت داوطلبانی که صلاحیت آنها احراز نشده را به شخص داوطلب ابلاغ می‌کنند.

رئیس هیأت نظارت بر انتخابات استان همدان تصریح کرد: رسیدگی به شکایات نیز طبق تبصره ماده ۵۱ و تبصره یک ماده ۵۲ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی طی چهار روز از ۲۸ آذر ماه تا اول دی ماه در هیأت نظارت استان انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه شکایت این افراد باید مستدل باشد چرا که دلیل عدم احراز صلاحیت آنها بر اساس ماده و بند قانونی اعلام شده است، ادامه داد: دفتر هیأت نظارت استان در استانداری مستقر است و نماینده هیأت نظارت از ساعت ۸ صبح تا ۵ بعدازظهر در این مدت چهار روز شکایات را ثبت می‌کند.

مرادی با اشاره به اینکه در این دفتر علاوه بر دریافت شکایات افرادی که احراز صلاحیت نشدند، طبق قانون مطالب و شکایات همه بررسی می‌شود، گفت: بررسی این شکایات از دوم تا ۲۱ دی ماه انجام می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه پس از رسیدگی به شکایات نتیجه این امر در اختیار فرمانداری‌های حوزه‌های انتخابیه قرار داده می‌شود تا به شخص کاندیدا اعلام شود، اضافه کرد: ارتباط با کاندیداها و داوطلبان در ابلاغ تأیید و رد صلاحیت آنها از طریق فرمانداران صورت می‌گیرد.

رئیس هیأت نظارت بر انتخابات استان همدان خاطرنشان کرد: شورای نگهبان در این مرحله برای اعاده حقوق داوطلبانی که احساس می‌کنند حقی از آنها تضعیف شده اقدام می‌کند.

وی افزود: مشخصاً در قانون دیده شده که اگر داوطلبی دلیلی یا نگرانی از تضعیف حقش دارد و صلاحیتش رد و یا احراز نشده شورای نگهبان و هیأت نظارت متصدی احقاق این حق است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.