با توجه به پخش شایعه کشف جسد پنج نفر در سد قشلاق که خبر آن در فضای مجازی منتشر شده و برخی کانال های معاند و شبکه‌های ماهواره‌ای نیز به این موضوع کذب ورود کرده و آنها را از دستگیرشدگان حوادث اخیر معرفی کردند، سهیل فضل وزیری شامگاه دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، صحت چنین موضوعی را تکذیب کرد.  

وی اظهار داشت: بی‌شک در پی وقوع هر نوع حادثه‌ای بخصوص در زمینه غرق‌شدگی یا موارد مشابه آن به نخستین جایی که اطلاع داده می‌شود، سازمان آتش‌نشانی است.

وی با بیان اینکه از حدود سه‌ماه پیش تاکنون حتی یک مورد غرق شدگی و یا پیدا شدن جسد در سدها و رودخانه‌های حومه شهرستان سنندج و خارج از آن به ما گزارش نشده است، پیدا شدن جسد پنج نفر در سد قشلاق سنندج را تکذیب کرد.

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج یادآور شد: آخرین گزارشی که به این سازمان داده شده مربوط به خانم مسنی بود که در پایین دست پل شیخ مابین روستای ننله و باباریز داخل آب افتاده بود که توسط نیروهای ما نجات پیدا کرد.

وی تاکید کرد: کار اکیپ غواصی ما بیرون آوردن جسد افرادی است که غرق شده باشند و تمام مکالمات ما ضبط و ثبت می‌شود اما در میان گزارشات حداقل در سه ماه گذشته تاکنون گزارشی مبنی بر پیدا شدن جسد پنج نفر در سد قشلاق به ما داده نشده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.