تمرین تیم امید در حالی برگزار می‌شود که امروز بازیکنان با ترک اردو راهی تمرین تیم های باشگاهی خواهند شد. این در حالی است که هفته آینده تیم به قطر خواهد رفت و یک اردوی دو هفته ای خواهد داشت. در تمرین امروز چند نفر از پیشکسوتان و اساطیر فوتبال ایران به کمپ تیم های ملی رفتند و با حمید استیلی دیدار کردند تا به تیم او روحیه بدهند.

در حاشیه تمرین سرمربی تیم ملی امید در گفتگو با خبرنگاران گفت: تشکر می کنم از آقای پروین، کلانی و زرینچه. آمدنشان یک روحیه‌ای به ما داد و از صحبت های آقای پروین واقعا ممنون هستم و از بقیه پیشکسوتانی که همیشه از تیم ما حمایت کرده اند. ما این اردو را که از شنبه شروع کردیم، برای این است که بازیکنان در کنار هم قرار بگیرند. با باشگاه ها تعامل کرده بودیم که از هفته شانزدهم بازیکنان را به ما بدهند. شنبه یک سری بازیکنان آمدند و کار ریکاوری را انجام دادیم، یکشنبه یک سری دیگر و این اولین تمرینی است که تیم کامل آمده و امشب هم کسانی که بازی می کنند را به باشگاه ها می دهیم. ما نمی توانیم کاری انجام دهیم اما دیگر تیم ها به اردو رفته‌اند. ما چند جلسه با سازمان لیگ داشتیم اما آن ها هم نتوانستند عقب بیاندازند. فقط یک بازیکن به ما ملحق نشد که بازیکن صنعت نفت بود که طبق اساسنامه محروم شد. ما به قطر خواهیم رفت و طبق اساسنامه هر بازیکنی که نیاید، برای باشگاه هم نمی‌تواند بازی کند و دچار محرومیت می‌شود.

حمید استیلی درخصوص غیبت چند بازیکن گفت: ما با مربیان یا سرمربیان تیم ها در ارتباط بودیم که بازیکنان را آوردیم، باشگاه ها می‌گویند بازیکنان را برای بعضی از بازی ها می‌خواهند مثل بازی سپاهان - استقلال که یک جام در میان است. می‌خواستند این بازی را به تاخیر بیاندازند چون بقیه تیم ها حداکثر دو بازیکن دارند و فقط سایپا شاید بیشتر داشته باشد. طبق اساسنامه باشگاه ها موظف هستند بازیکنان را بدهند اما سازمان لیگ گفت چون لیگ را دیر شروع کردیم کاری از دستمان بر نمی‌آید و جلسه ای که دو ساعت پیش من همراه آقای ساکت داشتم، نمی‌شد کاری انجام دهند. ما از وقتی تیم را تحویل گرفتیم پنج جلسه هم کار تاکتیکی هم انجام ندادیم.

او درباره فدراسیون و سازمان لیگ با تیم امید عنوان کرد: سازمان لیگ زیر مجموعه فدراسیون است و صحبت هایی که از قبل کرده بودیم، مشکلی که بود تاخیر یک ماه و نیمه در شروع لیگ بود که باعث شد برنامه ما به هم بریزد. دو باشگاه ما در لیگ قهرمانان هستند، ما گفتیم لیگ را تعطیل کنید. برنامه به این شکل است که ما به اردوی قطر می‌رویم و هر بازیکنی هم که نیاید برای باشگاه هم نمی‌تواند بازی کند.

سرمربی تیم امید با اشاره به احتمال مصدومیت بازیکنانش گفت: صحبت ما همین است که اگر بازیکنی مصدوم شود چه می‌کنیم؟ امید نورافکن دنده اش مشکل دارد و مصدوم است، شجاعی مصدوم است و از زمانی که آمدند که نتوانستند تمرین کنند و دور زمین دویدند. احتمالا اگر دو بازی دیگر هم بازی کنند، تشدید می شود. درست است که ما نام ۵۰ نفر را رد کردیم اما امید نورافکن کاپیتان تیم ماست. حالا دو بازی برای سپاهان گذاشتند که ما با آن مشکل داریم اما کاری نمی‌توانیم کنیم.

وی افزود: ما خواستیم که به تعویق بیفتد و بازی ها اصلا تعطیل بشود. این را از سازمان لیگ به صورت کتبی و شفاهی گفتیم، امروز هم جلسه داشتیم اما دیروز ناگهان برنامه بازی ها اعلام شد. ما نمی توانیم کاری کنیم و سازمان لیگ هم گفت کاری از دستش بر نمی‌آید. یعنی می‌گویند زمان نداریم و قطعا بازی ها به تعویق نمی‌افتد.

استیلی در پاسخ به این سوال که اگر خارجی بود، آیا این مشکلات وجود داشتند یا نه، اظهار داشت: خیلی سخت است، ما پنج جلسه تمرین کردیم اما آقای سانچز می گوید ۳ سال است که امیدهای قطر کنار هم بازی می کنند و الان در اردوی اسپانیا هستند، کره جنوبی در مالزی اردو زده، ازبکستان در دبی اردو زده و همه تیم ها در اردو هستند اما ما اردو هستیم اما کاری نمی کنیم و انگار نیستیم. بازیکنان امشب می‌روند و فردا تمرین دارند، ما گفتیم بروند ۲۸-۲۹اُم بیایند تا کامل به اردو برویم اما بازی گذاشتند! بازیکن اگر نیاید محروم می شود و هر دو به مشکل می خوریم اما چه کار می‌شود؟

حمید استیلی همچنین درباره عارف غلامی گفت: غلامی یک مشکل خانوادگی تیمی داشت، بررسی می‌کنیم و در تیم بود و اگر حل شود. قطعا می‌تواند کمک کند اما برای ما مهم نظم و انضباط تیمی است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.