علی ربیعی، سخنگوی دولت  در ابتدای نشست خبری هفتگی با اصحاب رسانه گفت: آمریکا با جایگزین کردن تحریم به جای جنگ مردم را هدف قرار داده است، تحریم جایگزین مدرن برای نسل کشی و جنگ بی صدا است.

وی ادامه داد: آمریکا با فریب افکار عمومی خود می گوید دنبال جنگ نیست. افکار عمومی باید بداند تحریم سلامت و آرامش و امنیت همه ایرانیان را تحت تاثیر قرار داده است. مسئولان آمریکا اعتراف کردند که تحریم را همتراز جنگ قرار داده اند.

اهم اظهارات وی را در ادامه به نقل از ایسنا می خوانید؛

* {با اشاره به جلسه شورای عالی فضای مجازی}: در این جلسه در رابطه با اینترنت و نگرانی های مربوط به آن صحبت شده است. همگان با اجماع کامل بر تداوم دسترسی مردم به اینترنت آزاد تاکید کردند. به هیچ وجه نه تنها موضوع قطع اینترنت مطرح نیست، بلکه گسترش ارتباط اینترنت ایرانیان هم مورد تاکید قرار گرفته است.

* به اعتقاد من این جلسه هم به ابهامات پاسخ داده و هم شرایط سیاستگزاری آتی را مشخص کرده است. دولت یازدهم به گسترش اینترنت بالابرد و پهنای باند تلاش کرده است. این دولت سبب گسترش بازار دیجیتال شده است . آنچه که مطرح است تکمیل زیر ساخت های شبکه ملی است.

* { با اشاره به موضوع استیضاح برخی وزرا}: ما معتقد هستیم به تعبیر امام خمینی (ره) مجلس در راس امور است. از این رو ما سوال از وزرا را حق قانونی می دانیم. لازم است که ما چند نگته را در این ارتباط مطرح کنیم. در این موضوع استیضاح دقت شود که منافع ملی حفظ شود. الان بحث استیضاح چند وزیر کلیدی مطرح است.

* وزیر کشور در اتفاقات پیچیده اخیر در میدان حضور داشت. اگر نمایندگان با تامل بنگرند احتمالا می‌توانند با درک شرایط تصمیم دقیق‌تری بگیرند.

* { در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اخیرا عده ای از اصلاح‌طلبان در مورد استعفای رئیس‌جمهور و معاون اول دولت اظهار نظر می‌کنند}: به هیچ عنوان نه بحث استعفای رئیس‌جمهور در دولت مطرح است نه این موضوع طرفدار دارد. با آقای جهانگیری پیرامون مسایل کشور گفتگو می‌کنیم بنابراین نه چنین چیزی شنیدم نه چنین چیزی مطرح است.

* این روزهای پر از گرد و غبار دلتنگی می‌گذرد و مردم قضاوت خواهند کرد. شاید یکی از مشکلات ما سخن نگفتن و عدم اطلاع رسانی است. در مورد دولتی که در ۶ سال کاری خود کارنامه خوبی مانند ایجاد اشتغال ۵۰۰ هزار شغل را داشته چرا اعمال تحریم را نمی‌بینید. ما رنج مردم و ناراحتی مردم و زندگی های سخت را می‌بینیم. این روزها خواهد گذشت و دولت همه تلاش خود را برای عبور از این شرایط به کار خواهد بست.

اخبار تکمیلی متعاقبا منتشر می شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.