حسینعلی امیری در پاسخ به این سوال که برخی نمایندگان به این جهت که بتوانند مطالبات خود را با رییس‌جمهور مطرح کنند و امکان دیدار فراهم نمی‌شود به دنبال سوال و استیضاح می روند؛ آیا برنامه‌ای برای افزایش دیدار نمایندگان با رییس جمهور پیش بینی شده است، گفت: ملاقات‌های نمایندگان با وزرا مرتب در حال انجام است.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهورعنوان کرد: رییس‌جمهور هم اعلام کرده‌اند که وزرا در هفته حداقل یک روز در مجلس و کمیسیون‌ها حضور پیدا کنند و به همین منظور هم حتی زمانی که وزرا برای سوال و استیضاح هم دعوت نشده‌اند، بصورت داوطبانه با خواست خودشان در مجلس حضور پیدا می‌کنند .

وی ادامه داد: رییس‌جمهور همچنین معاون پارلمانی را هم موظف کرده‌اند که بر این مناسبات نظارت داشته باشد که حضور اعضای هیات دولت در پارلمان مرتب انجام شود. در همین راستا نشست‌ها با کمیسیون‌های تخصصی و فراکسیون‌های سیاسی هم برقرار است.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: در خصوص خود بنده نیز خبرنگاران پارلمانی شاهد هستند که از آقای لاریجانی شروع می‌کنم و تا آخرین نفری که از صحن خارج می‌شود در ارتباط هستم و گاهی با نگهبانان نیز صحبت می‌کنم.

امیری گفت: با این وجود، به مناسبت‌هایی هم نمایندگان درخواست داشته‌اند تا در قالب فراکسیون یا کمیسیون با رییس‌جمهور دیدار داشته باشند که این کار هم انجام گرفته است. در طول چند وقت گذشته نیز چند مورد پیش آمده که آقای روحانی در مجلس حضور پیدا کردند و خواسته‌های نمایندگان را هم بصورت شفاهی و هم بصورت کتبی دریافت کرده‌اند و دستورات لازم را در این خصوص داده‌اند.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: در جلسه معرفی آقای نمکی هم رییس جمهور در مجلس حضور پیدا کرده‌اند. لذا کارهای نمایندگان در حال انجام است. همچنین قرار است نشست‌های کمیسیون‌های تخصصی با آقای رییس جمهور برگزار شود. 

وی افزود: براساس تقسیم کار صورت گرفته در هیات دولت، جلسات مشترک مجامع استانی با حضور استانداران با آقای معاون اول انجام می‌شود که این جلسات هم مرتب در حال انجام است. در حال حاضر هم چند استان در نوبت هستند و به این علت که آقای جهانگیری در هفته‌های اخیر در سفر استانی بودند به تاخیر افتاده است اما از هفته‌های آینده که سفرهای استانی کمتر می‌شود، این جلسات هم برگزار خواهد شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.