مجلس شورای اسلامی امروز هم جلسه علنی داشت و نمایندگان در قالب نطق، تذکر یا اخطار نظرات خود پیرامون مسائل مهم کشور را بیان کردند.

سیدعلی ادیانی، نماینده قائمشهر،در نطق میان دستور به آسیب شناسی مجلس دهم پرداخت و گفت: مجلس دهم در بعضی حوزه‌ها کارنامه درخشانی دارد اما آسیب‌های فراوانی نیز می‌توان برای آن برشمرد. مجلس دهم در قیاس با ادورا گذشته، از چشم مردم افتاده است. ما سوگند خوردیم که به وظایف اصلی خود عمل کنیم. سوگند خورده‌ایم که قوانین کارآمد، به روز و به دور از تعبیض وضع کنیم اما با پرداختن به امور فرعی و شخصی وظایف اصلی را رها کرده‌ایم.

بنا به گزارش ایسنا وی افزود: روابط قوای سه گانه طبق قانون اساسی مبتنی بر کمک متقابل است نه استحاله آن. قوا نباید در یکدیگر حل شوند. هلیکوپتر مجلس دهم دو خلبان داشت اول هیات رئیسه مجلس و دوم هیات دولت. این دو خلبان مجلس را به پرواز درآوردند اما در بعضی مسائل به صخره برخورد کرده و به بیراهه رفتند.

ادیانی گفت: ما مجلسی‌ها تماشاچی تورم و بعضی گرانی ها بودیم. عدم نظارت موثر و کلیدی به فرآیند اجرای برجام یکی دیگر از ضعف‌های مجلس است. ب

نماینده مردم سوادکوه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نطق‌ها و اظهارنظرهای چالشی و سیاسی بعضی نمایندگان گفت: گویی برخی فقط می‌خواهند دیده شوند. این آدم‌ها مصداق بارز برادر حاتم طایی هستند. بعضی با مطرح کردن خود پاکی‌های نظام را زیر سوال می‌برند البته آنها در واقع خود را خراب می‌کنند.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس در پایان نطق خود با انتقاد از نمایندگانی که در جریان سیاست اصلاح قیمت بنزین اعلام استعفا کرده بودند، گفت: رفتار بعضی نمایندگان خلاف شأن مجلس است. از یک طرف می‌گویند مجلس در راس امور نیست و از طرف دیگر استعفا می‌دهند پرسش من این است چرا استعفا؟ به جای استعفا در دوره بعدی ثبت نام نکنید. همین افراد زودتر از بقیه زنبیل ثبت نام را در وزارت کشور گذاشته‌اند. این گونه رفتارها مجلس را از در راس امور بودن خارج می‌کنند.

حاجی‌دلیگانی: قرارداد مربیان خارجی شفاف سازی شود

همچنین حسینعلی حاجی دلیگانی در تذکر شفاهی در جلسه علنی امروز مجلس گفت: دولت حدود یک سال فرصت برای پیدا کردن راه حل برای تامین هزینه‌های کشور و ایجاد منابع جدید برای هزینه‌ها را داشت اما در لایحه بودجه سال ۹۹ بخشی از این منابع درآمدی سوری است. لایحه بودجه باید در جهت بهبود وضع اقتصادی مردم باشد.

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس افزود: وزیر ورزش باید قراردادها را با مربیان خارجی شفاف کرده و آن را منتشر کند.

بنیادی: نباید در رفتارهایمان پرخاش وجود داشته باشد

بهروز بنیادی نماینده کاشمر هم در نطق میان دستور با اشاره به دهم آذر و همزمانی این روز با روز شهید مدرس گفت: مدرس فردی خودساخته و سختی کشیده بود. او نازپرورده نبود و با کارگری به مدارج بالای دانش و تقوا در محضر بزرگان نایل شده بود چند درصد از ما هم طعم محرومیت را چشیده‌ایم و هم محضر بزرگان را درک کرده‌ایم؟ متاسفانه هرازچندگاهی تقلبی بودن مدرک تحصیلی یکی از مسوولان افشا می‌شود.

وی افزود: در این روزگار متاسفانه بعضی نه نماینده مردم بلکه نماینده منافع خود هستند. بررسی سیره مدرس نشان می‌دهد که او نماینده مردم در حکومت بود نه نماینده حکومت در میان مردم. او گوش به فرمان موکل‌های خود بود و برای خوش آمد و بد آمد منتسبان قدرت رای نمی‌داد.

بنیادی در پایان نطق خود با اشاره به دیدگاه مدرس به سیاست خارجی اظهار کرد: مدرس می‌گفت اگر کسی بدون اجازه وارد سرحدات ایران شود او را تیر می‌زنیم خواه کلاهی، عمامه‌ای و یا شاپو به سر باشد. جای تاسف است که امروز از برخی تربیون‌ها دشمن تراشی به گوش می‌رسد امروز سخن مدرس را به بیگانگان می‌گویم مهمترین شرط برای ارتباط با ایران احترام و دوستی است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.