محسنی بند پی، استاندار تهران درباره انتشار بوی نامطبوع تهران گفت: تاکنون ۲۷ کانونی منشا بوی نامتبوع در جنوب تهران شناسایی شده است که این هفته جلسه‌ای را برای ریشه یابی و بررسی منشا این بو برگزار می‌کنیم.

 
وی گفت: سازمان حفاظت محیط زیست و شهرداری تهران نسبت به شناسایی نوع گاز این ۲۷ کانون اقدام کرده اند که در جلسه این هفته منشا آن را مشخص می‌کنیم و به تناسب ان دستگاه مسئول را مکلف می‌کنیم تا تمهیدات لازم را پیش بینی کنند.
 
استاندار تهران با بیان اینکه تغییر جهت وزش باد از جنوب به سمت شمال باعث انتشار این بوی نامطبوع شده بود، افزود: در واقع تغییر در جهت وزش باد سبب شده است تا بوی ناشی از فعالیت دامپروری، کارخانه‌ها و صنایع آلاینده، سیستم تصفیه و دفع فاضلاب و جمع آوری زباله منجر به انتشار بوی نامطبوع شود. این در حالی است که در حالت عادی جهت ورزش از غرب به جنوب شرق است.
 
وی گفت:ضمن اینکه منشا این بو با بویی که سال گذشته انتشار یافت، تفاوت اساسی دارد و یکی نیست و این بو به صورت گازی متصاعد می‌شود و در یک ماه اخیر دوبار در تهران منتشر شده است.

محسنی بند پی افزود: در صورت مشخص شدن منشا بو در جلسه این هفته دستگاه مسئول را مکلف به دفع این بو به صورت اضطراری خواهیم کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.