صادق خرازی، دبیرکل حزب ندا، در برنامه جهان آرا در پاسخ به سوالی درباره بیانیه ۷۷ نفر، گفت: این بیانیه فاجعه بود، من این بیانه را قبول ندارم مبنای این بیانیه اصل نظام را هدف قرار داده بود. 

وی در پاسخ به این سوال مجری برنامه جهان آرا که آیا این صحبت شما به این معنی است که این ۷۷ نفر برانداز هستند، گفت: این تعبیر را شما به کار می برید من نمی گویم. اگر اجازه بدهید من حرف خودم را بزنم.

خرازی سپس ادامه داد: این بیانیه با یک عقده گشایی، اصل نظام را زیر سوال برده بود، هرچه شود و هر اتفاقی که بیفتد نظام مال خود ماست. من در زمان احمدی نژاد گفته بودم بین احمدی نژاد و نیروهای آمریکایی حاضریم برای دولت او بجنگیم یعنی حاضر نیستیم از دول خارجی حمایت کنیم.

این چهره سیاسی اصلاح طلب گفت: این بیانیه بوی ترشیدگی سیاسی می داد، این بیانیه، بیانیه نیروهای انقلاب نبود، بیانیه افرادی نبود که روزی مدعی مبارزه با استعمار بودند، بیانیه افرادی نبود که مدعی استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی بودند.

خرازی گفت: همینطوری که نمی توانیم بدون شناحت حمله کنیم و اصل نظام را زیر سوال ببریم. نمی توانیم با چندتا شبکه مجازی عقل و خرد جمعی نظام سیاسی را به چالش بکشیم. اگر یک جایی اشتباه شده باید اشتباه را نقد کرد

دبیرکل حزب ندا تاکید کرد: بیانیه ۷۷ بیانیه ای نبود که مورد وثوق، وفاق و تایید کل نیروهای اصلاح طلب باشد. منخبر دارم از شخص اول اصلاحات تا پایین ترین بدنه اصلاحات، بسیاری از خردمندان نسبت به این بیاینه حرف داشتند. آن اقایان هم حرفشان را زدند نظام هم سعه صدر داشت و تحملشان کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.