«عرفان هودی» امروز (شنبه) با بیان اینکه طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته روند بازار در وضعیت کنونی مثبت و متعادل است، افزود: به لحاظ ورود نقدینگی و حجم معاملات موجود در این بازار شاخص بورس تا دو هفته آینده تا کانال ۳۶۰ هزار واحد رشد می‌کند.

وی با پیش‌بینی اینکه در دید کوتاه مدت روند معاملات بورس مثبت خواهد بود، اظهار داشت: امروز شاخص کل حدود چهار هزار واحد رشد داشت و اکنون در حال نزدیک شدن به رقم‌هایی است که از لحاظ روانی مهم هستند.

هودی معتقد است، کانال ۳۵۰ هزار واحدی برای بورس عدد بزرگی است که شاخص کل باید آن را بشکند.

این کارشناس بازار سرمایه خاطر نشان کرد: زمانی که شاخص کل به عدد ۳۶۰ هزار واحد رسید باید حجم معاملات در آن زمان را مورد بررسی قرار داد تا بتوان مقاومت بعدی را اعلام کرد؛ به همین دلیل اکنون نمی‌توان عدد دقیقی را برای شاخص کل تا پایان سال مطرح کرد.

وی با بیان ایکه سه ماه تا پایان سال باقی مانده که در این مدت با دو اتفاق مهم روبرو هستیم، افزود: در ابتدا با بحث انتخابات مجلس مواجهیم که این موضوع همیشه در بازار تاثیرگذار بوده است.

هودی اظهار داشت: همیشه در دوران انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات نمایندگان مجلس این نگرانی میان فعالان بازار ایجاد می شود که چه گروهی و با چه ایده فکری انتخاب خواهند شد.

این کارشناس بازار سرمایه دومین عامل تاثیرگذار در بازار سرمایه را نزدیک شدن به ایام نوروز دانست و گفت: بسیاری از مردم صلاح می‌دانند تا سهام خود را نقد و اقدام به ذخیره سود کنند و دوباره بعد از ایام نوروز خرید خود را انجام می‌دهند.

وی افزود: این دو عامل ترمزهای محکم بازار سرمایه محسوب می‌شوند؛ به همین دلیل امکان دارد در اسفند ماه شاهد رشد شاخص بورس و افزایش قیمت سهام شرکتها نباشیم.

هودی خاطرنشان کرد: شاخص بورس در دی و بهمن ماه به کانال ۳۷۰ هزار واحد ورود پیدا می‌کند و رشدی بیشتر از این رقم، برای بازار میسر نیست.

این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه تاکنون بیشتر نقدینگی وارد گروه فلزات اساسی شده و به مرور در حال خروج از این گروه است، گفت: گروه بانکی و فناوری اطلاعات به دلیل روند معاملات کنونی می‌توانند گروه ادامه‌دار بازار باشند.

وی گفت: برخی از گروه‌های کوچک مانند زراعت و کشاورزی در حال جذب برخی از نقدینگی‌ها هستند.

هودی اظهار داشت: سهم پیشتاز در گروه خودرو، نماد «خودرو» است که نزدیک به سقف یک هزار تومان رسیده و تا به حال این قیمت را تجربه نکرده است.

به گفته این کارشناس بازار سرمایه، سایپا که شرکتی بزرگ در گروه خودرو محسوب می‌شوند در انتظار تایید افزایش سرمایه است که با ورود این خبر سهام این شرکت هم رشد خواهد کرد.

وی با بیان اینکه صنعت خودرو به عنوان صنعت ضعیفی محسوب می‌شود، اعلام کرد: اگر بحث تجدید ارزیابی را کنار بگذاریم کل صنعت خودرو صنعت زیاندهی است که بیشترین نیروی انسانی را به خود اختصاص داده اما از کیفیت چندانی در تولیدات خود برخوردار نیست و ریسک سرمایه‌گذاری در این گروه تا حدودی بالا به نظر می رسد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.