محمد جواد آذری جهرمی در مراسم رونمایی از ناوگان برقی شرکت ملی پست با اشاره به اینکه وزارت ارتباطات با تجهیز پست به ناوگان برقی به پروژه تهران هوشمند پیوست، گفت: شرکت ملی پست با اجرای طرح پست پلاس یکی از آلوده‌ترین مناطق تهران را به ۲۰۰ موتور برقی، ۵۰ دوچرخه و ۱۰ ماشین برقی مجهز می‌کند و یک گام در این حوزه به پیش می رود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: در حوزه آلودگی هوا حرف زدن کافی است و باید عمل کرد.

آذری جهرمی با اشاره به این‌که هیچ سورپرایزی بهتر از گام برداشتن برای سلامتی مردم نیست، گفت: در سال‌های گذشته پست دارای ناوگان هوایی بود اما کنار گذاشته شد و با راه اندازی نخستین پهباد پستی ناوگان هوایی پست دوباره زنده شد و با اولویت در خدمت هلال احمر و اورژانس قرار می‌گیرد تا به نیازهای دارو و درمان بیماران نیز کمک کند.

وزیر ارتباطات با بیان این‌که اگر پروژه پهباد پستی در کشور خارجی انجام می‌شد جوانان ما حسرت می خوردند، تصریح کرد: پروژه پهباد پستی به دست جوانان خلاق ایرانی انجام شده است و ما با جدیت این پروژه را پیگیری می کنیم و با نظر خواهی از مردم اسم مناسبی را برای نخستین پهباد پستی انتخاب خواهیم کرد.

وی با تاکید به اینکه شوخی مردم در این باره را می پذیریم، افزود: نظرات مردم در هر قالبی ولو شوخی‌ها ارزشمند است.

آذری جهرمی تصریح کرد: پست پلاس به صورت پایلوت در یک منطقه از تهران اجرا می شود و با بررسی نتیجه آن در بقیه مناطق تهران و کشور نیز پیاده سازی خواهد شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.