هفته پانزدهم و پایانی نیم‌فصل نخست لیگ برتر فوتبال، جام خلیج فارس امروز آغاز شد که سپاهان از ساعت ۱۶:۴۰ در ورزشگاه نقش‌جهان اصفهان به مصاف پیکان تهران رفته است.

سپاهان که کمتر از 3 هفته پیش در چارچوب مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی میزبان پیکان بود و این تیم را با نتیجه ۲ بر یک شکست داد، در حالی بار دیگر میزبان پیکان است که با کسب تساوی در ۳ هفته اخیر، سایه پرسپولیس را در یک قدمی خود می‌بیند و با توجه به فاصله کم امتیازی بین تیم‌های مدعی، برای حفظ جایگاه‌ خود و رسیدن به عنوان قهرمانی‌ نیم‌فصل چاره‌ای جز پیروزی در مقابل پیکان ندارد.

امیر قلعه‌نویی سپاهان را با ترکیب پیام نیازمند، شایان مصلح، محمدرضا مهدی‌زاده، گئورگی ولسیانی، رضا میرزایی، امید نورافکن، مهدی کیانی، ولادیمیر کومان، سیدمحمدرضا حسینی، سجاد شهباززاده و کی‌روش استنلی به میدان فرستاده است.

وحید شیخ‌ویسی، سیدمهران موسوی، حسین پورامینی، فراز امامعلی، سعید واسعی، جلال‌الدین علی‌محمدی، حجت حق‌وردی، سیدمحمد ستاری، علی حمودی، شهریار مغانلو و امیرحسین کریمی نیز ترکیب پیکان را تشکیل می‌دهند.

دقایق ابتدایی این دیدار کم افت و خیز دنبال شد و ۲ تیم بیشتر به محک زدن یکدیگر مشغول بودند.

در دقیقه ۱۲ امید نورافکن توپ را در محوطه جریمه پیکان به کی‌روش استنلی رساند، اما ضربه سر این بازیکن در مقابل دروازه پیکان راهی به دروازه این تیم نیافت.

در دقیقه ۱۷ سپاهان باز هم با ارسال کرنر روی دروازه پیکان خطرساز شد، اما ضربه سر کی‌روش استنلی به تیرک دروازه پیکان برخورد کرد تا این موقعیت هم برای سپاهان از دست برود.

در دقیقه ۲۰ و با خطای سیدمهران موسوی روی کی‌روش استنلی، سیدرضا مهدوی داور این دیدار اعلام ضربه پنالتی کرد. گئورگی ولسیانی پشت این ضربه قرار گرفت و با شوتی مطمئن دروازه پیکان را باز کرد تا سپاهان یک بر صفر پیش بیفتد.

در دقیقه ۲۳ پیکان ضدحمله خطرناکی روی دروازه سپاهان ترتیب داد اما قبل از اینکه شهریار مغانلو به سمت دروازه سپاهان شوت‌زنی کند، گئورگی ولسیانی توپ را از جلوی پای این بازیکن دور کرد.

در دقیقه ۲۶ شوت امید نورافکن از کنار دروازه پیکان به بیرون رفت.

پیکانی‌ها تلاش داشتند با دادن پاس‌های متعدد راه نفوذ به خط دفاعی سپاهان را باز کنند، اما در این امر موفق نبودند.

در دقیقه ۳۷ شوت از راه دور مهدی کیانی از بالای دروازه پیکان به بیرون رفت.

در دقیقه ۴۴ پیکان باز هم به سمت دروازه سپاهان یورش برد، اما خط دفاع سپاهان اجازه ساخته و پرداخته کردن این موقعیت را به شاگردان فرکی ندادند.

برای نیمه نخست این مسابقه ۲ دقیقه وقت تلف شده اعلام شد.

در دقیقه ۴۵+۱ ارسال بلند سیدمحمد ستاری به محوطه جریمه سپاهان رسید، اما مدافعان سپاهان این توپ را دور کردند.

در دقیقه ۴۵+۲ امید نورافکن با شوت از راه دور برای دومین بار دروازه پیکان را باز کرد و کاری هم از وحید شیخ‌ویسی برنیامد.

نیمه نخست این مسابقه در نهایت با پیروزی ۲ بر صفر سپاهان به پایان رسید.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.