محمود میرلوحی با بیان اینکه "فضای انتخاباتی در دوران ثبت‌نام‌ها مقداری سرد بود" اظهار کرد: گرچه از حیث عدد ظاهرا تعداد داوطلبین حضور در مجلس شورای اسلامی بیش‌ از دوره‌های پیش است؛ اما چهره‌های شناخته شده دو جناح سیاسی کشور،‌ هم اصولگرایان و هم اصلاح طلبان در این مرحله حضور کمرنگی داشتند.

وی ادامه داد: مجلس از جاهایی است که باید سهم جوانان و زنان را در اولویت دانست، از سوی دیگر همواره در همه جای دنیا چهره‌های شناخته شده سیاسی بر صندلی‌های مجلس می‌نشینند. به نظر می‌رسد امسال این اولویت‌ها اصلا در نظر گرفته نشده و نمی‌شود.

وی در ادامه به اهمیت جایگاه مجلس و احاطه آن بر بستر سیاسی-اجتماعی اشاره کرد و گفت: هرچه افراد معتبرتر و دارای سرمایه اجتماعی بیش‌تری حضور پیدا کنند آن مجلس کارآمدتر خواهد بود.

این عضو حزب اتحاد ملت گفت: تا جایی که می دانم حتی وقتی آقای خاتمی به عده‌ای گفتند تا در عرصه انتخابات حضور پیدا کنند هم آنان حاضر نشدند ثبت‌نام کنند. نه فقط اصلاح‌طلبان که حضور اصولگرایان هم سرد بود، لاریجانی و امثال او نیامدند.

میرلوحی در ارتباط با این موضوع که کدام یک از جناح های سیاسی می‌توانند کرسی‌های بیش‌تری در مجلس به دست آوردند، گفت: این موضوع خیلی مبهم است. اصل صلاحیت‌ها که هنوز معلوم نیست. امیدواریم شورای‌نگهبان تغییری در رویکردهایش بدهد.

وی ادامه داد: جواز ورود اصولگرایان از قبل برای انتخابات صادر شده و دغدغه‌ای ندارند، اما اصلاح‌طلبان دغدغه دارند که سه ماه مانده به انتخابات موقعیتشان چگونه می‌شود. اصللاح‌طلبان نمی‌دانند آیا جواز ورود به انتخابات را دارند یا رد شدند؟

وی در پایان گفت: اگر تلاش شود که انتخابات رقابتی برگزار شود و سعی کنند همه کسانی که در چارچوب قانون اساسی هستند تایید صلاحیت شوند  می‌توان به آینده این انتخابات امید داشت. امسال از شور انتخاباتی خبری نیست؛ مراسم‌های ۱۶ آذر را ببینید. آقای جلیلی رفتند دانشگاه شهید بهشتی تعداد خیلی محدودی از دانشجویان به آن جلسه رفتند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.