«حمید الیاسری» فرمانده تیپ ۴۴ حشد الشعبی از ناکام گذاشتن سه حمله داعش ظرف ۱۰ روز اخیر در جنوب موصل خبر داد و گفت که داعش به دنبال ایجاد گروهک‌هایی جدید در جزیره «الحضر» واقع در جنوب استان نینوا است.

الیاسری در بیانیه‌ای خبر داد: «نیروهای تیپ ۴۴ الحشد الشعبی ظرف ۱۰ روز گذشته سه حمله گروهک تروریستی داعش را ناکام گذاشتند و حمله اخیر هفت ساعت به طول انجامید.»

الیاسری گفت: «منطقه عملیات نینوا و به خصوص مناطق جنوب موصل شاهد حضور بزرگی از عناصر داعش است و این گروهک تروریستی درصدد ایجاد گروهک‌هایی جدید در جزیره الحضر است.»

دیالی مقر جایگزین داعش در دیالی را شناسایی کرد

کمیته امنیتی شورای استانداری «دیالی» (استانی هم مرز با ایران) هم روز پنجشنبه خبر داد، الحشد الشعبی انتقال فرماندهی داعش از «المطیبیه» به «حمرین» را ناکام گذاشت.

«صادق الحسینی» رئیس کمیته امنیتی شورای استانی دیالی در گفت‌وگو با وبگاه خبری «بغداد الیوم» گفت: «عملیاتی را که الحشد الشعبی در چارچوب عملیات نظامی «اراده النصر» کلید زد یک نقشه داعش را که از چند ماه پیش درصدد عملی کردن آن در این استان بود، برملا کرد.»

وی افزود: «داعش درصدد انتقال مقر فرماندهی خود موسوم به "ولایت دیالی" از "المطیبیجه" به عمق ارتفاعات "حمرین" از طریق ایجاد تونل‌های زیر زمینی بود.»

الحسینی گفت: «الحشد الشعبی موفق شد خود را به این تونل‌ها رسانده و هر آنچه را مقر جانشین داعش در زیر زمین خوانده شده بود، کشف و ضبط کند و بدین ترتیب انتقال مقر ولایت دیالی از المطیبیجه به حمرین ناکام ماند.»

 رئیس کمیته امنیت شورای دیالی حضور الحشد الشعبی را دارای نقش بسزایی در رفع خطر بزرگ برای شهرها و روستاهای این استان دانست و گفت: «داعش قصد داشت طی ماه‌های گذشته از طریق هسته‌های خفته خود مناطق مختلف دیالی را هدف بگیرد. راهبردهای الحشد و همکاری برجسته آن با دیگر تشکیلات امنیتی موفقیت‌های زیادی را در پی داشته است.»

دستگیری ۳ تروریست

نهاد اطلاع رسانی امنیتی وزارت کشور عراق هم امروز پنجشنبه از دستگیری سه متهم به تروریسم در استان‌های الانبار و صلاح الدین خبر داد.

از دو تروریستی که در الانبار دستگیر شدند یکی مسئول کار گذاشتن بمب برای داعش بود و در صلاح الدین هم یک نفربه اتهام رساندن مواد غذایی و کمک به عناصرداعش دستگیر شد.

بر اثر انفجار یک گلوله به جای مانده از حملات داعش که ظهر امروز در  نزدیکی مدرسه‌ای در روستای «گنعوص» در شمال غرب منطقه «الشرقاط» استان «صلاح الدین» رخ داد، سه دانش آموز کشته و دو نفر دیگرشان مجروح شدند.

عناصر خفته داعش در مدت اخیر و با سوء استفاده از ناآرامی‌های عراق خود را برای حملات تازه در مناطق مختلف این کشور آماده کردند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.