مجلس دهم با تمام  نقاط مثبت و منفی  به پایان عمر خود نزدیک می شود. در چهارسال گذشته فارغ از حواشی که مجلس با آن درگیر بود از آتش زدن برجام، توزیع شبنامه، سلفی گرفتن های جنجالی و ...با تلاش‌های مثبتی چون شناسنامه دار کردن کودکانی که مادر ایرانی دارند، طرح تقلیل مجازات تعزیری، قانون توسعه و اشتغال پایدار، قوانین رفع موانع تولید همراه بود.

در این میان برخی نمایندگان درگیر مباحث قانونگذاری مجلس بودند و برخی بیشتر درگیر بازی های سیاسی و جنجال سازی. اما« بهترین نماینده مجلس دهم چه کسی است و چرا »،این سوالی بود که خبرگزاری خبرآنلاین در آستانه‌ انتخابات مجلس یازدهم از مخاطبان خود پرسید.

از بیت المال حقوق نگیرد

برخی کاربران در نظرات خود بهترین نماینده را فردی معرفی کردند که دیگر  کاندیدای مجلس نشود یا از بیت المال حقوقی دریافت نکند. مثلا حمید نوشت:« من بهترین نماینده بودم، چون ضمن این که نقش یکسانی در امور مملکت داشتم هیچ حقوقی از بیت المال نگرفتم.» یا فردی دیگری به نام علی نوشت:«هر کسی از دوستان که کاندید نشود بهترین نماینده است . حداقل پول بیت المال را صرف حقوق ایشان می کنند.»      

بینوا کاربر دیگری است که با اشاره به ضعف مجلس دهم نوشت:« در کشور ما در هیچ دوره ای نمایندگان عملکرد خوبی نداشتند . بهترین دلیل همین است که کشورما دچار این همه مشکل لاینحل قرار گرفته و چشم انداز آینده هم که امیدوار کننده نیست .بنظر می آید مجلس تبدیل شده به یک بار اضافه وهزینه بر برای این مملکت.»

صادقی بهترین نماینده است

اما بهترین نماینده از نگاه کاربران خبرآنلاین چه کسی بود؟  برخی کاربران در پاسخ به سوال خبرآنلاین، محمود صادقی را بهترین نماینده دهمین دوره مجلس شورای اسلامی دانستند. پروانه سلحشوری و علی مطهری به ترتیب در رتبه های دوم و سوم این نظرخواهی قرار گرفته‌اند. در همین رابطه کاربری نوشت:« محمود صادقی نماینده تهران چون یه تنه علم مبارزه با فساد رو بلند کرد و خواستار شفافیت شد.» یا علی نوشت:« با وجود این که اصول فکری‌ام ۱۸۰ درجه با آقای مطهری زاویه دارد، اما به نظرم جزو شجاع‌ترین و مفیدترین نماینده‌ها بودند. نماینده‌ای که منتظر دستور از بالا باشد نماینده مردم نیست.»

البته کاربران خبرآنلاین از دیگر نمایندگان غافل نبودند. سید محمد طباطبایی نوشت:« محمود صادقی نماینده تهران به دلیل شجاعت و پیگیری شفافیت. علی مطهری به دلیل شجاعت در بیان نظرات سیاسی. جهابخش محبی نیا به دلیل بیان نظرات بدون وابستگی به اصولگرایان. حسن کامران به دلیل پاکدست بودن. مسعود پزشکیان به دلیل بیان نظرات بدون در نظر گرفتن جناح و سالم و پاکدست بودن. فلاحت پیشه به دلیل بیان نظرات بدون حب و بغض و راستگویی و دخیلی نکردن مسائل جناحی در ریاست کمیسیون امنیت ملی.»

فرد دیگری هم که نامش را منتشر نکرده است با کنایه به نظارت استصوابی شورای نگهبان برای خبرآنلاین نوشت:«البته این مجلس دستپخت جناب آقایان شورای نگهبان است ولی در بین اینها شاید چند نفر از دستشان دررفته مثل آقایان صادقی و مطهری و خانم سلحشوری.»

در جدول زیر تعداد آرای کاربران خبرآنلاین را به محمود صادقی، پروانه سلحشوری و علی مطهری را می‌بینید.

نام نماینده/ حوزه انتخابیه

تعداد آراء

محمود صادقی/ تهران

۶۱

پروانه سلحشوری/ تهران

۵۳

علی مطهری/ تهران

۳۱

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.