به گزارش این شبکه تلویزیونی، برنامه جاسوسی سایبری امارات، فعالان حقوق بشری ، روزنامه‌نگاران و مخالفان را هدف قرار داده است.

الجزیره  مدعی شد که این سیستم جاسوسی امارات، همچنین برای شنود مخالفان دولت ابوظبی و شهروندان قطری مورد استفاده قرار گرفته است.

این نخستین بار نیست که رسانه‌ها از تلاش افسران پیشین سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) برای کمک به امارات در زمینه جاسوسی خبر می‌دهند.

مقامات اماراتی نیز از دیرباز، تلاش کرده اند تا ساختارهای امنیتی کشورهای غربی را به طور دقیق در کشور خود پیاده کنند.

نشریه آمریکایی فارن پالیسی سال ۹۶ نیز در تحلیلی با عنوان «امارات با پرداخت پول به افسران پیشین سیا در تلاش برای ساختن یک امپراطوری جاسوسی در خلیج فارس است» از همکاری‌های گسترده آمریکا در این زمینه خبر داده بود.

بر اساس اعلام کارشناسان، تکیه امارات عربی متحده به نیروهای خارجی برای ایجاد نهادهای امنیتی خود، موضوعی قدیمی است  و عملا" بخش عمده ای از نهادهای امنیتی امارات تحت نظارت سرویسهای جاسوسی غربی بویژه سازمان جاسوسی آمریکا قرار داشته است.

همچنین برخی رسانه‌های صهیونیستی نیز در مرداد ماه گذشته از همکاری اطلاعاتی امارات و دولت تل‌آویو خبر داده بودند.

در این راستا، روزنامه «هاآرتص» چاپ سرزمین‌های اشغالی با انتشار خبری مدعی شده بود: اسرائیل و امارات توافق‌نامه همکاری گسترده در حوزه‌های مختلف از جمله تامین تجهیزات مدرن اطلاعاتی و هواپیماهای جاسوسی امضا کردند.

به گزارش هاآرتص، ارزش این توافق‌نامه ۳ میلیارد دلار بوده و بخشی از مبلغ آن به صورت نقدی، پرداخت شده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.