هیل گزارش داد، مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا در جریان سخنرانی در انجمن دفاع ملی ریگان به توضیح درباره موضوعات مختلفی پرداخت. انجمن دفاع ملی ریگان رویدادی سالانه است که در کتابخانه ریاست جمهوری رونالد ریگان در کالیفرنیا برگزار می‌شود.

اسپر گفت: به نظر من ما نیروی کافی در سوریه داریم و اگر تعداد نیروهایمان کافی نباشد، نیروهای بیشتری در سوریه مستقر خواهیم کرد. این یکی از موضوعاتی است که من درباره آن بسیار با رئیس ستاد مشترک ارتش گفت‌وگو می‌کنم.

رئیس پنتاگون چند روز پیش ضمن اعلام اینکه نیروهای آمریکایی در شمال شرق سوریه به مانورهای خود پایان داده‌اند، تاکید کرد که تعداد کل نیروهای آمریکایی در سوریه نزدیک به ۶۰۰ تن باقی خواهد ماند.

وی سه‌شنبه در جریان بازگشت از نشست ناتو در لندن در مصاحبه‌ای گفته بود: ائتلاف ناتو مجددا صحبت‌های زیادی کرد. شاهد بودیم که برخی متحدان می‌خواهند نیروی داوطلب اعزام کنند. اگر یکی از کشورهای ناتو تصمیم بگیرد که به ما ۵۰ نیرو دهد، ما قادر خواهیم بود تا ۵۰ نیروی آمریکایی را از سوریه خارج کنیم.

تحرکات نیروهای آمریکایی به دنبال تصمیم ناگهانی ماه اکتبر دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا برای اعلام خروج نیروهایش از سوریه باعث ناامنی‌ها و بی‌ثباتی‌های بسیاری در این کشور عربی شده است. اما خروج نیروهای آمریکایی از سوریه هرگز تکمیل نشد و نیروهای امریکایی نهایتا کمپی را در نزدیکی میادین نفتی سوریه که تحت کنترل کردها هستند، برپا کردند.

این اقدام به عنوان تلاشی برای حفظ امنیت روند استخراج سوخت‌های فسیلی در این منطقه به ویژه در برابر داعش تلقی شده است. دلیل انصراف از این تصمیم شامل حملات گسترده ارتش ترکیه به نیروهای کرد که آن‌ها را "تروریست" می‌داند، توافق حاصل شده میان روسیه و ترکیه برای تضمین یک منطقه امن و بازگشت نیروهای دولت سوریه به این منطقه برای نخستین بار در سال‌های اخیر بود.   

وزیر دفاع آمریکا در ادامه سخنرانی خود همچنین اعلام کرد پنتاگون به صورت کاملا فعالانه در بخش توسعه و ساخت تسلیحات ماورای صوت سرمایه‌گذاری می‌کند.

اسپر گفت: ما چند سال قبل در زمینه ساخت و توسعه این فن‌آوری توقف کردیم هنگامی که در آن زمینه از یک پیشتازی واضح برخوردار بودیم و کاری که الان انجام می‌دهیم جبران این توقف است. در نتیجه وزارت دفاع هر چقدر که می‌تواند در این زمینه سرمایه‌گذاری می‌کند تا مطمئن شود که ما برتری خود را در زمینه تسلیحات مافوق صوت بدست می‌آوریم.

وی همچنین نسبت به این حقیقت که روسیه در حال ساخت انواع مدرن تسلیحات استراتژیک است، ابراز نگرانی کرد.  

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.