صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا افزود: به‌تدریج از شدت فعالیت این سامانه بارشی در نیمه غربی کشور کاسته می‌شود. در این روز شدت بارش در شرق کهگیلویه و بویر احمد، پاره‌ای از مناطق فارس، غرب چهارمحال و بختیاری، شمال شرق خوزستان، شمال بوشهر، بخش‌هایی از هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان است.

 

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی افزود: این سامانه فردا (۱۸ آذرماه) در شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور و بخش‌هایی از هرمزگان فعال خواهد بود و در شمال غرب و سواحل دریای خزر سبب بارش پراکنده و به‌تدریج در اواخر وقت دوشنبه از شمال شرق کشور خارج می‌شود.

 

به گفته وی پس فردا (۱۹ آذرماه) به دلیل گذر امواج تراز میانی جو از جنوب و جنوب شرق کشور و تقویت جریانات گرم و مرطوب جنوبی بر شدت بارش در جنوب، جنوب شرق و شرق و جزایر خلیج فارس افزوده و سبب رگبار و رعد و برق شدید و وزش باد گاهی وزش باد شدید در جنوب فارس، جنوب بوشهر، کرمان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی افزود: چهارشنبه (۲۰ آذرماه) در جنوب شرق، شرق و بخش‌هایی از جنوب، بارش باران گاهی رعد و برق و وزش باد ادامه خواهد داشت. روز پنج شنبه (۲۱ آذرماه) غیر از بخش‌هایی از شرق کشور در غالب مناطق کشور پدیده خاصی نداریم.

به گفته وی امروز و فردا (۱۷ و ۱۸ آذرماه) خلیج فارس و تنگه هرمز و دریای عمان، سه شنبه و چهارشنبه (۱۹ و ۲۰ آذرماه) جنوب خلیج فارس و تنگه هرمز مواج خواهد بود.

ضیاییان در پایان درباره وضعیت جوی پایتخت طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۱۸ آذرماه) نیمه ابری با احتمال مه صبحگاهی به‌تدریج وزش باد و کاهش ابر با بیشترین و کمترین دمای ۱۰ و ۲ درجه سانتیگراد خواهد بود. آسمان پایتخت پس فردا (۱۹ آذرماه) قسمتی ابری همراه با وزش باد در اواخر وقت افزایش ابر پیش‌بینی می‌شود و دمای هوا در گرمترین و سردترین زمان به ۹ و ۱- سانتیگراد می‌رسد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.