به گزارش تارنمای هیل، سناتور "باب منندز" مقام ارشد کمیته روابط خارجی با استقبال و قدردانی از آزادی ژائو وانگ (شهروند آمریکایی محکوم به جاسوسی) گفت: تهران باید سایر آمریکایی‌ها را از زندان‌های ایران آزاد کند.  

تارنمای هیل به مقل از مقامات دولت ترامپ نوشت: بعد از آزادی وانگ، دولتمردان به دفاع از آزادی آمریکایی‌های زندانی در سراسر جهان ادامه خواهند داد.  

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا روز شنبه (۱۶ آذر ۹۸) با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که یک شهروند آمریکایی محکوم به جاسوسی در ایران، آزاد شده و در راه بازگشت به آمریکاست.  

ترامپ در این بیانیه آورد: ژائو وانگ (شهروند آمریکایی محکوم به جاسوسی) پس از بیش از سه سال حبس در ایران، به ایالات متحده باز می‌گردد.  

مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا نیز امروز (شنبه ۱۶ آذر) با انتشار توئیت‌هایی، از اقدام دولت ایران در تبادل مسعود سلیمانی با وانگ  (شهروند آمریکایی محکوم به جاسوسی)، به عنوان اقدامی سازنده یاد و ابراز خرسندی کرد.  

با تصویب شورای عالی امنیت ملی و همکاری و موافقت نهادهای قضایی و امنیتی «ژائو وانگ» شهروند آمریکایی که به جرم جاسوسی در حال گذراندن دوران محکومیت خود در ایران بود، با رافت اسلامی آزاد و تحویل مقام‌های سوئیسی برای بازگشت به آمریکا شد.  

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.