محمدجواد ظریف شامگاه شنبه در مراسم استقبال و ورود مسعود سلیمانی به کشور در فرودگاه مهرآباد، با تبریک روز دانشجو گفت: خوشحالیم در روز دانشجو یکی از بزرگترین اساتید کشور به میهن بازگشت. ۱۴ ماه دکتر سلیمانی استاد ارزنده کشورمان بدون هیچ دلیلی گروگان نیروهای آمریکایی بود.

وی ادامه داد: ایشان پس از گرفتن روادید و دعوت رسمی برای انجام تحقیقات علمی در بالاترین مرکز دانشگاهی، دولت آمریکا یک استاد با ۵۰۰ مقاله علمی دستگیر کردند.

رئیس دستگاه دیپلماسی با بیان اینکه امروز برای ما در وزارت خارجه یک روز خوشحال کننده است که پس از ۱۴ ماه یک استاد دانشگاه نزد خانواده خود بازگشت،  اظهار داشت: به وی بارها پیشنهاد شده بود که به جای برگشت به کشور در آنجا (آمریکا) باقی بماند اما این استاد وطن پرست این کار را نکرد.

ظریف با ابراز خوشحالی مجدد نسبت به بازگشت سلیمانی به وطن تصریح کرد: به همسر، خانواده و جامعه علمی کشور که پیگیر آزادی شان بودند تبریک می گویم و همچنین از شورای عالی امنیت ملی، قوه قضاییه و دستگاه‌های امنیتی تشکر می‌کنم که با مبادله یک زندانی آمریکایی که به جرم جاسوسی در کشور زندانی بود، موافقت کردند و بر اساس رافت اسلامی او به آمریکا برگشته و این استاد ارجمند ارزنده به کشور بازگشت.

وی افزود آقای سلیمانی ۱۴ ماه صبر و استقامت کردند و نشان دادن ایرانی یعنی چه و اولین سخنرانی خود را فردا (یکشنبه)  در دانشگاه انجام می دهند تا نشان دهند که یک دانشمند وطن پرست ایرانی نه دانشگاه نه تحقیق و این کشور را فراموش نمی کند.

وزیر امور خارجه درباره اقدام آمریکا در زندانی کردن این استاد برجسته کشورمان هم خاطرنشان کرد: آمریکا در ۴۰ سال گذشته تلاش کرده جلوی پیشرفت های ایران را بگیرد. هدف فشار حداکثری هم گرفتن پیشرفت ایران است. من در ۵ ساعتی که افتخار همراهی این استاد برجسته کشورمان را داشتم به من گفتند که بیشترین چیزی که زندانیان و قضات آمریکایی را عصبانی می کرد، دستاوردهای علمی دانشمندان ایرانی بوده است و این یعنی علم و فناوری بزرگترین خار در چشم کسانی است که خوبی این ملت را نمی‌خواهند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.