حسین مظفر، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام که امروز برای ثبت نام در یازدهمین دوره انتخابات مجلس در وزارت کشور حضور یافته بود در پاسخ به سوال خبرنگار خبرآنلاین درباره مباحث مطرح شده پیرامون جلسه خصوصی مجمع تشخیص درباره لوایح مرتبط با FATF و مثبت نبودن نتایج این بررسی، گفت: این لوایح بارها در مجمع تشخیص مورد بحث قرار گرفت، ولی فضای عمومی مجمع نظر مساعدی نداشت.

دولتمردان نتوانستند اعضای مجمع را درباره مزایای تصویب FATF قانع کنند

وی افزود: مسئولان محترمی که به جلسات مجمع آمده بودند نتوانستند اعضای مجمع را قانع کنند که عضویت ما مزایا یا دستاوردهای خوبی می تواند داشته باشد یا چه مشکلات اقتصادی درصورت نپیوستن به ما تحمیل می شود.

لوایح FATF در جلسه غیررسمی تایید نشد

مظفر با بیان اینکه در مجمع رای گیری رسمی درباره این لوایح نشده است، گفت: اما رسما هم رای گیری نشده است، علتش هم این بود که فرصتی داده شود تا وزارت خارجه و مسئولان دولتی با شورای اروپایی صحبت و رایزنی کنند و بگویند ایران مراحلی را طی کرده است، شما هم بایدگام هایی بردارید تا اگر فضا مثبت شد زمینه رای گیری فراهم شود.

لوایح را در مجمع مسکوت نخواهیم گذاشت اما...

مظفر در پاسخ به این سوال که آیا این به معنای مسکوت گذاشتن لوایح مرتبط با FATF است، گفت: خیر مسکوت نمی‌ماند، فقط فرصتی داده‌ایم. به هرحال شورای اروپایی که دائما اصرار می‌کند ایران سریعتر تصمیم‌گیری کند، ما هم گفتیم خب شما چه کاری کردید، شما هم کاری انجام دهید. ایران یازده تعهد داشته که به آنها عمل هم کرده است، اما شما هیچ تعهدی را انجام ندادید.

اگر FATF در مجمع تشخیص رد شود، هزینه آن را هم می پذیریم

عضو مجمع تشخیص گفت: البته ما محتواهای این کنوانسیون‌ها را به نوعی عملیاتی کردیم، ما بسیاری از قوانین پولشویی و مبارزه با تروریسم را خودمان تصویب کردیم و قانون کرده‌ایم  و فشار بی‌جایی به ما می‌آورند.

مظفر در پاسخ به سوال دیگر خبرآنلاین در خصوص اینکه در صورت رد این لوایح آیا مجمع هزینه‌های رد آن را می‌پذیرد، گفت: چرا قبول نکنیم؟ اگر رد شود و استدلال‌هایی داشته باشیم هزینه آن را هم قبول می‌کنیم. استدلال‌های ما هم روشن است، اما بازهم تاکید می کنم هنوز تصمیم گیری رسمی نشده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.