«محمد بن عبدالرحمان آل ثانی»، وزیر امور خارجه قطر با بیانی اینکه کشورش گفت‌وگوهایی با طرف سعودی آغاز کرده، ابراز امیدواری کرد که این گفت‌وگوها منجر به نتایج مثبتی شود.

او شامگاه جمعه طی سخنرانی در رم، پایتخت ایتالیا گفت که کشورش از مسیر مسدود در بحران ایجاد شده در بین کشورهای عربی خلیج فارس به سمت گفت‌وگو در باره چشم‌انداز آینده روابط بین این کشورها حرکت کرده است.

وزیر خارجه قطر در مورد شروط سیزده‌گانه کشورهای محور سعودی در برابر کشورش نیز گفت که «دیگر حرفی در مورد این شروط زده نمی‌شود و مذاکرات از این خواسته‌های غیرممکن فاصله کرده است».

به گزارش شبکه الجزیره قطر، بن عبدالرحمان گفت که قطر سیاست‌های مستقلی دارد و مسائل داخلی این کشور هرگز محل مناقشه و مذاکره نیست.

چهار کشور عربستان سعودی، امارات، مصر و بحرین از آذر ۹۶ گذشته دوحه را به حمایت مالی از تروریسم متهم کرده و همه روابط دیپلماتیک خود را با قطر قطع کردند. چهار کشور مذکور همچنین دست به تحریم‌ قطر زدند و برای عادی‌سازی روابط خود با این کشور شروط ۱۳ گانه‌ای مطرح کردند که بستن الجزیره و عدم حمایت از اخوان و گروه‌های مقاومت نیز از جمله این شروط بود.

اخیراً محور سعودی و قطر گفت‌وگوهایی را برای کنار گذاشتن اختلافات آغاز کرده‌اند و پادشاه سعودی برای اولین بار از امیر قطر دعوت کرده در نشست آتی شورای همکاری خلیج فارس در ریاض شرکت کند.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.