فینال مسابقه‌های گرندپری ۲۰۱۹ از امروز (جمعه) با حضور ۱۲۸ تکواندوکار برتر جهان در مجموعه ورزشی "دینامو" شهر مسکو آغاز شد و ۲ روز ادامه خواهد داشت.

در پایان این پیکارها، تکلیف تعداد زیادی از تکواندوکاران راه یافته به المپیک توکیو مشخص می‌شود.

آرمین هادی‌پور، میرهاشم حسینی، سروش احمدی و سجاد مردانی نمایندگان ایران در این رقابت‌ها هستند.

در وزن منهای ۵۸ کیلوگرم، «آرمین هادی‌پور» ابتدا برابر «مصطفی کاما» از سنگال به برتری ۱۸ بر ۴ دست یافت و سپس «روی براگانکا» از پرتغال را با حساب ۱۴ بر ۲ مغلوب کرد و به نیمه‌نهایی رسید.

هادی‌پور با صعود به نیمه نهایی و با توجه به امتیازاتی که از قبل اندوخته داشت، جواز حضور در المپیک ۲۰۲۰ توکیو را کسب کرد.

وی در نیمه نهایی با «جون جانگ» از کره جنوبی رقابت خواهد کرد.

در وزن منهای ۶۸ کیلوگرم، «میرهاشم حسینی» در دور نخست برابر «محمد کتبی» از بلژیک قرار گرفت و در حالی‌که با حساب ۱۶ بر یک پیش بود، نماینده بلژیک انصراف داد و حسینی راهی دور بعدی شد.

میرهاشم در ادامه برابر «جواد آچاب» دیگر هوگوپش بلژیکی به پیروزی ۳۳ بر ۱۵ دست یافت و به نیمه‌نهایی رسید تا در این مرحله با «دای هون لی» قهرمان نامدار جهان از کره جنوبی مصاف دهد.

در همین وزن، «سروش احمدی» در نخستین گام مقابل «خاویر پرزپولو» قهرمان اروپا از اسپانیا قرار گرفت و با حساب ۲۳ بر ۱۶ شکست خورد و از دور مسابقات کنار رفت.

در وزن به اضافه ۸۰ کیلوگرم، «سجاد مردانی» در گام نخست به‌ سختی و با حساب ۱۱ بر ۱۰ مقابل «کارلوس سانسورس» از مکزیک به پیروزی دست یافت.

وی در ادامه «رافائل آلبا» از کوبا را ۱۹ بر ۱۲ مغلوب کرد و به نیمه نهایی رسید. مردانی در نیمه نهایی با «رادیک عیسی‌اوف» از جمهوری آذربایجان مصاف می‌دهد.

هدایت تیم ملی تکواندوی ایران برعهده «فریبرز عسگری» است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.