شیربچه‌های آریایی در اندیشه شکست لاروخا

آماده رویارویی با «تیکی‌تاکا» هستیم

سرمربی تیم فوتبال نوجوانان کشورمان تاکید کرد که این تیم آماده رویارویی با تاکتیک اسپانیایی‌ها است. عباس چمنیان درخصوص شرایط تیم فوتبال نوجوانان پیش از دیدار با اسپانیا گفت: «صحبت درباره ‌اسپانیا نیاز به پیچیدگی خاصی ندارد. همه دنیا می‌دانند که تیم‌های ملی این کشور در رده پایه و بزرگسالان بسیار قدرتمندند. با توجه به کار کلاسیک و پایه‌ای که در باشگاه‌های این کشور صورت می‌گیرد، می‌دانیم که آنها آکادمی فوتبال قدرتمندی دارند و این بازیکنان از این آکادمی‌ها وارد سطح اول فوتبال دنیا می‌شوند.

به نظرم این یک بازی تاریخی برای فوتبال ایران است چون از طرفی با ‌اسپانیا بازی می‌کنیم و از طرفی هم می‌توانیم به مرحله نیمه نهایی و چهار تیم برتر مسابقات صعود کنیم. مطمئن باشید که یک بازی خوب و جوانمردانه را از فوتبال ایران شاهد خواهید بود. احساس من این است که باید بیشتر آرامش داشته باشیم و بر داشته‌های خودمان تکیه کنیم. ما زحمات‌مان را کشیده‌ایم و جام‌جهانی جایی است که ۱۱ بازیکن باید تمام توانایی‌های خود را در طول مسابقه به نمایش بگذارند.» وی در مورد شرایط آب و هوایی حاکم بر این بازی نیز گفت: «شرایط آب و هوایی کوچی به مراتب بهتر از گواست. اینجا رطوبت کمتر است و همین مساله کمک می‌کند با تمام توان آماده بازی شویم.»

چمنیان در پاسخ به این سوال که تیم ایران فوتبالی جمع بازی می‌کند و در مقابل اسپانیایی‌ها تیکی تاکا را در دستور کار دارند و این تفاوت چه شرایطی در بازی ایجاد خواهد کرد، گفت: «هر تیمی استراتژی خودش را دارد. با این حال تیم ایران آماده رویارویی با هر نوع استراتژی حریفان است.» سرمربی تیم‌ملی فوتبال نوجوانان درباره محرومیت یونس دلفی در بازی برابر ‌اسپانیا واثرآن روی تیم ایران زیاد نگران نیست: «او برابر ‌اسپانیا دوکارته است. ما با فدراسیون جهانی فوتبال رایزنی داشته‌ایم و آنها با بخشیدن کارت این بازیکن موافقت نکردند. به‌ هر حال نگران نیستیم. دلفی بازیکن با کیفیتی برای تیم ما است اما بازیکنان جایگزین آماده‌ای داریم که می‌توانند جای بازیکن اصلی تیم‌مان را پر کنند.» سرمربی تیم نوجوانان در واکنش به این موضوع که آیا همیشه خندان است و دیسیپلین هم در تیمش حاکم کرده، خاطرنشان کرد: «من خیلی می‌خندم. با تیم و بازیکنان رابطه نزدیک داریم، اما مهم‌ترین اصل در تیم ما، حفظ نظم تیمی است.»