علیرضا منصوریان قبل از بازی تیمش با پرسپولیس در هفته سیزدهم لیگ برتر در نشست خبری گفت: وضعیت تیم ما بسیار مطلوب است. کارهای تاکتیکی به صورت فشرده و روزمره انجام شده و مباحث فنی و روحی و روانی را در نظر گرفته‌ایم. ترکیب پرسپولیس را نفر به نفر آنالیز کردیم و نوع بازی این تیم را تشریح کردیم. آمادگی هرگونه اتفاقی را برای تغییرات در حین بازی را داریم. امیدوارم ذوب‌آهن به خاطر روحیه خوب در تیم و با توجه به شعار همه برای یکی و یکی برای همه، بازی خوبی را انجام دهد.

سرمربی ذوب آهن درباره روند شکست ناپذیری این تیم برابر پرسپولیس در ۹ سال گذشته هم گفت: سپاهان، استقلال، پرسپولیس و تراکتور آنالیز متفاوتی دارند. در هنگام بازی با این تیم‌ها باید کل یازده نفر را به عنوان یک مجموعه در نظر بگیریم و همت بیشتری برای پیروزی در این دیدارها نیاز است. با توجه به اینکه انرژی لازم در تیم ما موجود است، برتری در این دیدار نیازمند تمرکز بازیکنان است.

وی ادامه داد: پرسپولیس تیم خوبی است و سه قهرمانی متوالی کسب کرده است. مسائل مختلف را مطرح کردیم تا در زمان برتری یا عقب افتادن از حریف، تمرکزمان را حفظ کنیم. تلاش می‌کنیم سه امتیاز را در اصفهان نگه داریم.

منصوریان درباره حمایت نشدن این تیم از سوی هواداران هم  گفت: می‌خواهم درد و دل قلعه‌نویی را ادامه دهم. در خیلی از بازی‌ها نتیجه لازم را نگرفتیم اما کیفیت بازی ما خیلی خوب بود. نگاه ما به همشهری خودمان است. تیم ما از نظر فنی و نتیجه‌گیری عملکرد خوبی دارد اما هواداران کمی از این تیم حمایت می‌کنند. دغدغه قلعه‌نویی را من هم دارم. البته این تفاوت وجود دارد که ورزشگاه نقش جهان داخل شهر است. ما شانس ۹۰ به ۱۰ را قائل هستیم اما مهمان ما هم با هجمه‌ای از هوادار در سطح کشور جا به جا می‌شود.

سرمربی ذوب آهن یادآور شد: من از هوادار فوتبال اصفهان می‌خواهم ما را تنها نگذارند. دوست دارم استادیوم ما با یار دوازدهم کامل شود. اگر قرار باشد استادیوم ما خالی باشد، دغدغه ما با تیم‌های صنعتی هیچ فرقی ندارد. از مردم خوب اصفهان می‌خواهم به کمک جوانان ذوب آهن بیایند تا ورزشگاه پر باشد. اگر لازم شود از هواداران سپاهان هم می‌خواهم ما را حمایت کنند.

وی درباره فرصت کوتاه تیمش برای استراحت تا این دیدار و زمان کوتاه تا بازی آینده در هفته چهاردهم و استفاده از دو ترکیب متفاوت در این بازی‌ها گفت: پرسپولیس زمان بیشتری برای استراحت داشت و انرژی بیشتری را ذخیره کرده است. ما در ۹ روز آینده سه بازی داریم. در روز دهم سومین بازی خودمان را انجام خواهیم داد. خیلی شبیه لیگ انگلیس شدیم. اگر از نظر سخت افزاری خوب باشیم، می‌توان چهار، پنج روز یک بار بازی کرد اما سه روز یک بار دشوار است. با توجه به حضور بازیکنان جوان که این روزها باتجربه هستند، دغدغه‌ای نداریم. اهداف خودمان را پلکانی تنظیم کردیم. به بازی با پرسپولیس فکر می‌کنیم و سایر برنامه‌ها را کنار گذاشتیم. ما ساعت و برنامه‌های خودمان را به باشگاه اعلام کردیم.

سرمربی ذوب آهن درباره روحیه بهتر تیمش نسبت به پرسپولیس در لیگ برتر با توجه به نتایج دو تیم در بازی‌های اخیر گفت: ما در بازی‌های خانگی دنبال برد هستیم. با توجه به شرایط تیمی و انسجام خوب در خط دفاعی و داخل دروازه با وجود یک دروازه‌بان کم سن و سال، باید رو به جلو باشیم ولی باهوش عمل کنیم و بی‌گدار به آب نزنیم. اگر از پرسپولیس آسیب بخوریم، سخت به بازی بر می‌گردیم. پرسپولیس و استقلال کلکسیونی از بازیکنان خوب و باتجربه به میدان می‌روند. ما فردا با حوصله و با منطق عمل می‌کنیم.

منصوریان درباره انتخابش به عنوان بهترین مربی ایرانی در یک سال اخیر گفت: این افتخار را با ذوب آهن کسب کردم و به عنوان بهترین باشگاه ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا انتخاب شدیم. با ساق پای بازیکنان به عنوان بهترین باشگاه انتخاب شدیم. به گروه فنی، پزشکی، اجرایی و بازیکنان تبریک می‌گویم. خدا را شکر در کره زمین نفر ۲۱۲ در بین مربیان شدم. از دوستان می‌خواهم به نسل مربیان که از سال ۲۰۰۶ روی کار آمدند اعتماد کنند. شاید آن‌ها رتبه یازده و دوازده مربیان را هم کسب کنند. دوست دارم اگر در فوتبال به جایی رسیدم، با پاسپورت ایرانی این اتفاق انجام شود.

وی ادامه داد: افتخار می‌کنم که پاسپورت ایرانی دارم. افتخار می‌کنم که در شرایط بسیار سخت فرزندم در ایران به دنیا بیاید. خیلی‌ها دوست داشتند فرزندشان در خارج از کشور متولد شود اما تصمیم گرفتم امیر منصوریان با پاسپورت ایرانی ادامه دهد. به این موضوع افتخار می‌کنم.

سرمربی ذوب آهن درباره اظهارات محمدحسن انصاری‌فرد مبنی بر اینکه امسال نمی‌خواهند پرسپولیس قهرمان شود، اظهار کرد: ایشان از بهترین فوتبالیست‌های پرسپولیس بودند که بسیار اخلاق مدار هستند. البته دو گلایه از ایشان دارم. به عنوان برادر کوچکتر می‌گویم او در برنامه فوتبال برتر هم مقداری عصبانی شده بود. اینکه نمی‌گذارند پرسپولیس برای بار چهارم قهرمان شود، این شائبه را به وجود می آورد که در سه بار قبلی چطور قهرمان شدند؟ این موضوع یک مبحثی است که خستگی را به تن بازیکنان و مربیان در سه سال قبلی می‌گذارد. یعنی اینکه ما خدای نکرده دنبال نماد نشان دادن نیستیم ولی به نظرم یک مقدار عصبانی شدند چون پرسپولیس در سه سال قبل زحمت کشید و قهرمانی آورد. اگر زحمت کشیده، لیاقت دارد که قهرمان شود اما اگر نمی‌گذارند قهرمان شود، پس سال‌های قبلی چطور قهرمان شدند؟

وی ادامه داد: با این ادبیات، داور تحت فشار خواهد بود. دکتر بیژن حیدری از بهترین داوران چند سال اخیر است. از او می‌خواهم بهترین عملکردش را داشته باشد. چند روز قبل که با نفت مسجد سلیمان بازی داشتیم، داور پشت دروازه دقت کرد و خط در داخل محوطه جریمه را برای نفت مسجد سلیمان گرفت اما پنالتی ما را در همان وضعیت نگرفت. شاید آن بازی را می‌باختیم و چه بسا پنالتی می‌زدیم و بازی را می‌بردیم. با این حال ما در نشست خبری صحبتی نکردیم. ما ۱۲ امتیاز از داوری از دست دادیم. اگر تیمی قرار است اعتراض کند، این ما هستیم. ما باختیم اما از داوری دفاع کردیم. نگرانم که فردا فشار هواداران میلیونی پرسپولیس روی داور تاثیر بگذارد. امیدوارم داور امشب بهترین استراحت را داشته باشد. این موضوع را حق تیمم می‌دانم چرا که ما مظلوم هستیم. براساس اعتقاد قلبی من نباید درباره داوری صحبت کنیم و از طرفی مدیرعامل ما داور بوده و نمی‌توانیم علیه داوری صحبت کنیم.

منصوریان با بیان اینکه با این روند باید از نیم‌فصل داوران خارجی بیاورند، اظهار کرد: اکثر تیم‌ها به برخی از دواران علاقه‌ای ندارند. باید دواران تقسیم کنیم. این موضوعات کار داوران را سخت کرده است. در برخی از سفرها با مدیرعامل تیم صحبت می‌کنم. احساس می‌کنم فضای خیلی نامناسب برای داوران ایجاد شده است. همه می‌توانند به آن‌ها توهین کنند. یک مقدار خودمان را به جای داوران بگذاریم. امیدوارم حیدری فردا بهترین عملکردش را داشته باشد.

او درباره وضعیت بازیکنان تیمش گفت: همه بازیکنان را داریم. بازیکن همه فن حریف خودمان را هم داریم. خیلی امیدوارم در اواخر بازی جریان بازی را عوض کند و تمام تجربه او را در نیمه دوم می‌خواهیم.

او درباره خالی بودن ورزشگاه‌ها در اصفهان گفت: این موضوع ربطی به ساعت و وضعیت آب و هوا ندارد. یک جای کار می‌لنگد که هواداران نمی آیند. بعد از این همه سال و کسب قهرمانی‌های مختلف، هواداران همچنان به ورزشگاه نمی‌روند. باید یک مقدار زاینده رود را رها کنند و به ورزشگاه‌ها بروند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.