حسام‌الدین آشنا نماینده قوه مجریه در شورای نظارت بر سازمان صداوسیما در نامه‌ای به حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای خواستار ابلاغ اعتراض شورای نظارت در خصوص رویکرد تقلیل‌گرایانه صداوسیما در پوشش اعتراضات آبان ۹۸ شد.

در ابتدای این نامه به هدف‌گیری دولت و اتخاذ یک رویکرد جناحی و سیاست‌زده توسط صداوسیما اشاره شده است:

«همان‌گونه که مستحضرید طرح سهمیه‌بندی بنزین، مصوب سران قوا و مورد تایید مقام معظم رهبری بوده است. بررسی بخش‌های خبری صداوسیما و برنامه‌های گفتگومحور آن، نشان می‌دهد با فروکش کردن اعتراضات به سهمیه‌بندی بنزین، رویکرد صداوسیما نیز به هدف‌گیری دولت تغییر پیدا کرده‌است. این مواجهه سیاست‌زده و جناحی با یک مسئله ملی، تقلیل موضوع و بر خلاف وظیفه صداوسیما به عنوان رسانه ملی است».

در ادامه نماینده رییس جمهور در شورای نظارت الزاماتی را که باید صداوسیما در پوشش و بررسی اعتراضات آبان‌ماه ۹۸ مورد توجه قرار دهد، بیان کرده و خواستار بی‌طرفی سازمان شده‌است:

«از بخش‌های خبری و برنامه‌های سیاسی سازمان انتظار می‌رود با بی‌طرفی، عینیت و جامع‌نگری به بررسی چرایی و ابعاد مختلف اعتراضات_مردمی، تفکیک_معترضان از آشوبگران و اختصاص زمان و فضا برای بیان نظرات‌شان و بررسی نحوه عملکرد قوای سه‌گانه و نیروهای نظامی و انتظامی در مواجهه با اعتراضات، بپردازند».

مشاور رییس جمهور در پایان نیز از رییس شورای نظارت خواسته است تا مراتب اعتراض این شورا به سازمان ابلاغ شود:

«براین اساس مستدعی است در مکاتبه با سازمان، اعتراض شورای نظارت به این رویکرد تقلیل‌گرایانه و ضرورت اصلاح رویه در پوشش و بررسی وقایع آبان‌ماه، ابلاغ شود».

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.