امیر مهدیزاده کاراته کای وزن ۶۷- کیلوگرم تیم ملی کشورمان برای اولین بار بعد از تغییر وزن موفق شد در آخرین مرحله لیگ جهانی کاراته وان اسپانیا به فینال مسابقات راه یابد. مهدی زاده در نخستین مبارزه  با برتری ۳ بر ۲ مقابل کامیلو»از شیلی کار خود را آغاز کرد و پس از آن با نتیجه  ۲ بر یک عامریونساز بلژیک را شکست داد. مهدی زاده دور سوم موفق شد داکاستا از فرانسه را  ۳ بر صفر شکست دهد.در ادامه مهدی زاده فوناهاشی از ژاپن را ۶ بر ۲ از پیش رو برداشت و در نیمه نهایی هم ۲ بر صفر شنیوهارا دیگر ژاپنی حاضر در این وزن شکست داد و به فینال آخرین مرحله لیگ جهانی کاراته وان راه یافت.

امروز مهدی زاده برای کسب مدال طلا به دیدار «عمر» از ترکیه رفت و این دیدار با نتیجه تساوی صفر بر صفر به پایان رسید در نهایت با رای  هانتی (داوران )برنده این دیدار شد و به مدال طلای این رقابت‌ها دست یافت.

با برگزاری دیدارهای رده بندی هفتمین مرحله لیگ جهانی کاراته وان مادرید ۲۰۱۹ تیم ملی کاراته کشورمان صاحب ۲ مدال برنز شد. حمیده عباسعلی و صالح اباذری با شکست حریفان خود به مدال برنز آخرین مرحله مسابقات لیگ جهانی اسپانیا دست یافتند.لازم به یادآوری است، امیرمهدی زاده نماینده وزن ۶۷- کیلوگرم المپیکی کشورمان متاسفانه در مسیر کسب سهمیه المپیک در مسابقات مختلف با تغییر وزنی که داشت، موفق نشد امتیازهای لازم را در این مسیر کسب کند، وی پیش از کسب مدال طلای لیگ جهانی اسپانیا با ۶۶۰ امتیاز؛ در رده ۸۹ رنکینگ المپیک قرار داشت و قطعا با کسب مدال طلای آخرین مرحله لیگ جهانی در سال ۲۰۱۹ به جایگاه بالاتری صعود خواهد کرد. هر چند که این مدال طلا هیچ کمکی به امیرمهدی زاده برای رسیدن به المپیک توکیو از طریق رنکینگ المپیک نخواهد کرد اما او می‌تواند این مسیر موفقیت را تا بهار سال آیند ادامه دهد تا شانس خود را برای آخرین بار از طریق مسابقات گزینشی پاریس برای رسیدن به توکیو امتحان کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.