سایت رسمی اعلام بدهی آمریکا گزارش داد، میزان بدهی‌های این کشور تا پایان ماه نوامبر به ۲۳ تریلیون و ۸۳ میلیارد و ۸۷۱ میلیون ۳۵۳ هزار دلار رسیده است. میزان بدهی هر شهروند آمریکایی تا پایان ماه نوامبر به طور متوسط ۶۹ هزار و ۹۳۱ دلار و میزان بدهی هر مالیات دهنده آمریکایی به طور متوسط ۱۸۶ هزار و ۹۴۹ دلار بوده است.

کسری بودجه دولت آمریکا تا پایان ماه نوامبر به یک تریلیون و ۳۶ میلیارد و ۷۲۳ میلیون دلار رسیده است تا بدین ترتیب نسبت کسری بودجه به تولید ناخاص داخلی این کشور به ۴.۷۹ درصد برسد. بین بازه زمانی ۱۹۸۰ تا ۲۰۱۹ بیشترین کسری بودجه آمریکا مربوط به سال ۲۰۱۰ با ۸.۹۶۵ درصد و بیشترین مازاد بودجه مربوط به سال ۲۰۰۰ با ۲.۳۷ درصد تولید ناخالص داخلی بوده است.

در حال حاضر بزرگ‌ترین اقلام بودجه‌ای آمریکا شامل: مراقبت‌های درمانی با ۱ تریلیون و ۲۵۶ میلیارد و ۵۳۲ میلیون دلار، امنیت عمومی با ۱ تریلیون و ۴۷ میلیارد و ۸۶۶ میلیون دلار، هزینه‌های دفاعی با ۶۷۵ میلیارد و ۱۷ میلیون دلار و پرداخت مستمری بازنشستگان با  ۲۸۸ میلیارد و ۳۴۱ میلیون دلار است.

هم‌چنین تا پایان ماه نوامبر، میزان مجموع بدهی‌های دولتی و غیردولتی آمریکا معادل ۷۴ تریلیون و ۲۴۰ میلیارد و ۶۳۴ میلیون دلار بوده است که نشان می دهد سهم هر شهروند آمریکایی از مجموع  بدهی‌های این کشور به طور متوسط ۲۲۴ هزار و ۹۳۰ دلار و سهم هر خانواده آمریکایی از بدهی‌ها به طور متوسط معادل ۸۷۶ هزار و ۴۲۶ دلار است.

طی این مدت، اوراق قرضه آمریکایی در اختیار کشورهای خارجی به ۶ تریلیون و ۸۶۸ میلیارد و ۹۳۲ میلیون دلار رسیده است.

از لایحه کاهش مالیاتی دولت ترامپ که سال ۲۰۱۷ به تصویب رسید به عنوان یکی از اصلی‌ترین دلایل افزایش بدهی دولت این کشور یاد می‌شود. طبق پیش‌بینی‌ها، لایحه کاهش مالیاتی در طول ۱۰ سال باعث افزایش ۱.۵ تریلیون دلاری بدهی این کشور خواهد شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.