حسین سالار آملی  از تشکیل دور جدید کارگروه تخصصی علمی - آموزشی شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خبر داد.

وی با تاکید بر ضرورت حفظ و گسترش ارتباطات علمی و آموزشی با ایرانیان مقیم خارج از کشور؛ اظهار داشت: ارتباط با ایرانیان خارج از کشور و جلب مشارکت آنها کار و فرآیندی است که در دراز مدت تأثیرگذار خواهد بود.

رئیس مرکز همکاری های علمی بین المللی ارتباط علمی با ایرانیان خارج از کشور را یک ضرورت دانست و تصریح کرد: ارتباطات آکادمیکی با نخبگان ایرانی مقیم می‌تواند در راستای منافع ملی کشور بسیار تاثیر گذار باشد بنابراین باید توجه ویژه‌تری به این مهم داشته باشیم.

سالار آملی افزود: هریک از سازمان‌ها و ارگان‌ها باید با توجه به نیازهای تخصصی موجود در داخل کشور از طریق بهره‌مندی از تخصص‌های ایرانیان مقیم به دنبال برطرف کردن آن نیازها باشد. هدف اصلی ما استفاده از سرمایه های نخبگان ایرانی در پاسخ به نیازهای اساسی کشور است.

براساس این گزارش، اولین جلسه کار گروه علمی آموزشی ایرانیان خارج از کشور روز چهارشنبه ۶ آذر ماه ۱۳۹۸ در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار خواهد شد.

در این جلسه مقامات و نمایندگانی از نهادهای عضو کارگروه شامل معاونت امور مجلس و ایرانیان خارج از کشور و دبیرخانه شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور وزارت امور خارجه، مرکز تعاملات بین المللی معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت آموزش و پرورش، سازمان صدا و سیما، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، کمیسیون انجمنهای علمی ایران، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، اداره مشمولان سازمان نظام وظیفه، دانشگاه آزاد اسلامی و معاونت گسترش زبان فارسی، مرکز مطالعات و همکاریهای علمی بین المللی، مرکز همکاری های علمی بین المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری حضور خواهند داشت.

در این جلسه به بحث و تبادل نظر پیرامون چالش ها و  امور علمی- آموزشی مربوط به ایرانیان خارج از کشور با توجه به وظایف دستگاههای عضو کار گروه پرداخته خواهد شد. همچنین برنامه های توسعه همکاری مشترک با ایرانیان مقیم خارج در قالب طرح های مشترک پژوهشی، تکمیل و گسترش بانک اطلاعاتی نخبگان ایرانی مقیم خارج و گسترش آموزش زبان فارسی در جامعه‌ی ایرانی مقیم خارج از کشور، در دستور کار این کارگروه قرار خواهد داشت.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.