رویترز گزارش داد، به دنبال انتشار آمارهایی که نشان از رشد تولیدات کارخانه ای و فعالیت بخش خدمات آمریکا داشت و موجب تقویت ارزش دلار و در عین حال کاهش تقاضا برای خرید طلا شد، قیمت فلز زرد روز جمعه شاهد کاهش بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات روز جمعه با ۰.۱۷ درصد کاهش به ۱۴۶۱ دلار و ۹۳ سنت رسید و افت هفتگی حدودا ۰.۳ درصدی را به ثبت رساند. قیمت طلا در بازار آمریکا نیز در پایان معاملات روز جمعه بدون تغییر به ۱۴۷۰ دلار و ۵۰ سنت رسید.

نتایج یک تحقیق از مدیران خرید نشان داد که تولید بخش کارخانجات آمریکا در ماه نوامبر بیشترین رشد را در طی ۷ ماه گذشته داشته و فعالیت بخش خدمات نیز بیش از حد انتظار افزایش یافته است.

رایان مک کی، تحلیلگر بازار طلا در موسسه تی دی سکیوریتیز گفت: «انتشار آمارهای قوی از اقتصاد آمریکا موجب تقویت این تحلیل می شود که فدرال رزرو احتمالا در چند نشست آتی خود تغییری در نرخ بهره نخواهد داد.»

وی افزود: «این بدان معناست که ارزش دلار همچنان بالا خواهد رفت و این به ضرر بازار طلاست.»

بانک مرکزی آمریکا پس از ۳ نوبت کاهش نرخ بهره در سال جاری میلادی تاکید کرده که دیگر نرخ بهره را دستکاری نخواهد کرد مگر آنکه اقتصاد آمریکا وضعیت بدتری به خود بگیرد.

وینسنت تای، مدیر فروش موسسه سیلور بولیون گفت: «ظاهرا نگرانی ها از طولانی شدن جنگ تجاری دیگر چندان زیاد نیست و بازارها روی این احتمال قیمت گذاری کرده اند که ممکن است طی چند ماه آینده یک توافق تجاری بین آمریکا و چین به دست بیاید... به باور من عامل مهمتر در تحولات بازار طلا اقدامات فدرال رزرو در طی ماه های آتی خواهد بود.»

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.