با بروز ناآرامی‌های سراسری در کشور پس از افزایش قیمت بنزین، اینترنت قطع و با اختلال مواجه شد و از روز شنبه (۲۵ آبان) شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان از جمله ایسنتاگرام، تلگرام و واتس‌آپ قطع بوده‌اند. اتفاقی که بخش‌های مختلف فرهنگ و هنر کشور را ادامه فعالیت‌های خود با مشکلاتی مواجه کرده است. به همین مناسبت انجمن صنفی داستان‌نویسان تهران با انتشار اطلاعیه‌ای بر مشکلات بوجود آمده در حوزه داستان‌نویسی تاکید کرد. 

متن پیام این انجمن به شرح زیر است:

«عدم دسترسی به اینترنت و فضای مجازی و چرخش آزاد اطلاعات (که تا این لحظه تداوم یافته) آسیب‌های بسیاری بر روحیه و ذهن و روند طبیعی زندگی مردم از جمله نویسندگان وارد کرده است.

موکدا ذکر می‌شود با توجه به تقارن هفته گذشته با اجرای طرح پاییزه کتاب و روز کتابگردی، امکان هرگونه استفاده تبلیغاتی و این انجمن و اعضای آن، در راستای اطلاع‌رسانی و برگزاری گردهمایی و تعامل نزدیک با مخاطبین و فعالین حوزه نشر از دست رفت که مسلما خسران ناشی از این عدم دسترسی غیرقابل جبران است. انجمن صنفی داستان‌نویسان تهران امیدوار است ضمن رفع هرچه سریع‌تر این معضل، در آینده شاهد تکرار چنین شرایط بحرانی برای اهل قلم نباشد.»

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.