آفرینش عنوان نمایشگاه هنر ایرانی است که در مسقط پایتخت عمان آغاز به کار کرد.

در مراسم افتتاح این نمایشگاه که با همکاری رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در هتل «سیتی سیزن» و با حضور جمع زیادی از علاقه مندان به هنر و فرهنگ ایرانی برگزار شد، تابلو‌های مختلفی از جلال حبیبی هنرمند ایرانی از جمله نقش برجسته روی خشت گچی و روی چوب، نقاشی، آثار گچی خوشنویسی و در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است.

نمایش دو اثر «آفرینش» و «فرهنگ ادیان جهان» که روایت‌ها، داستان‌ها و مفاهیم قرآنی را با نمایی از خطوط در هم تنیده شده روی چوب کار شده، از برنامه‌های این نمایشگاه است.

حجت الاسلام محمدرضا نوری شاهرودی سفیر جمهوری اسلامی ایران در عمان با استقبال از برگزاری فعالیت‌های فرهنگی و هنری در جهت آشنایی با فرهنگ عمیق ایرانی، تاکید کرد: الهام گیری از نام خدا، قرآن کریم و طبیعت رنگارنگ آفریده خداوند متعال در هنر موجب افتخار فرهنگ ایرانی و کاری ماندگار است.

نوری شاهرودی در جمع دیپلمات‌ها و مقامات عمانی شرکت کننده در این نمایشگاه، نمایش فرهنگ و هنر ایرانی به دیگر ملت‌ها را ضروری دانست و گفت: عرضه هنر غنی ایرانی به دیگران باعث نزدیکی و پیوند عمیق ملت‌ها می‌شود.

این نمایشگاه را بخش خصوصی برپا کرده و در آن، آثاری از صنایع دستی در زمینه‌های مینا کاری، مس کاری و خاتم کاری در معرض دید بازدیدکنندگان گذاشته شده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.