سایتو که سال‌هاست‌ در چارچوب ماموریت‌های دیپلماتیک در کشورهای حاشیه خلیج‌فارس از جمله عربستان، امارات و عمان فعالیت دارد، ‌گفت: ‌مردم ایران، رئیس جمهوری و نمایندگان پارلمان را انتخاب می‌کنند؛ این نشان می‌دهد دموکراسی در ایران نسبت به دیگر کشورهای منطقه، جدی‌تر و گسترده‌تر است.

وی در هنگام بازدید از اتاق‌های خبر داخلی و خارجی و آشنایی با فعالیت حرفه‌ای ایرنا در بخش‌های مختلف، گفت که از حضور گسترده خبرنگاران و سردبیران زن در ایرنا شگفت‌زده شده است.

سفیر ژاپن افزود، تلاش می‌کند تا رسانه‌های فعال ژاپنی در ایران مانند «کیودو-Kyodo » و «ان‌اچ‌کی- NHK» در آینده نزدیک با مدیران ایرنا برای بررسی راه‌های گسترش همکاری‌های رسانه‌ای در سطوح مختف نشستی برگزار کنند.

هاشمی نیز با استقبال از این پیشنهاد، به نشست اخیر مجمع عمومی اتحادیه خبرگزاری‌های آسیا و اقیانوسیه (اوآنا) در سئول(پایتخت کره‌جنوبی) و انتخاب ایرنا به عنوان رئیس دور آتی این سازمان مهم خبری اشاره و تاکید کرد، فرصت‌ها و شرایط برای گسترش همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی رسانه‌های ایرانی و ژاپنی بیش از گذشته فراهم شده است.

سایتو در ادامه با تاکید بر نقش و ماموریت مهم ایرنا در معرفی واقعیت‌های ایران به مخاطبان در سراسر جهان، ‌از اینکه رسانه‌های غربی به واقعیت‌های ایران توجه نمی‌کنند ابراز تاسف کرد.

وی که نزدیک به یکسال پیش فعالیت دیپلماتیکی خود در ایران را در جایگاه سفیر شروع کرده، گفت: از سالیان دور همواره تحولات و رویدادهای ایران را پیگیری می‌کنم.

مدیرعامل ایرنا نیز به تلاش‌های سایتو برای تقویت روابط و مناسبات تهران و توکیو در همه عرصه‌ها اشاره کرد و گفت: رسانه‌ها بویژه ایرنا و کیودو می‌توانند در این عرصه نقش بزرگی برعهده بگیرند و ایرنا آماده همکاری با رسانه‌های ژاپنی است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.