غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران، اظهار داشت: در آستانه چهلمین سالگرد تاسیس شجره طیبه الهی «بسیج» به فرمان تاریخی امام راحل در پنجم آذر سال ۵۸ قرار داریم.

وی افزود: پس از تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویان پیرو خط امام ـ که امام راحل(ره) از آن حادثه به عنوان انقلاب راه انقلاب دوم یاد فرمودند ـ حضرت امام با حکمت الهی فرمان تاسیس شجره طیبه الهی بسیج صادر فرمودند.

 رئیس سازمان بسیج مستضعفین در ادامه عنوان کرد: از رسالت‌های و مأموریت‌های مهم و اساسی بسیج از سوی امام راحل که در یکی از پیام‌های معظم‌له در آذر ۶۷ برای بسیج متصور شدند، مقابله با دشمنی و کینه ورزی استکبار جهانی و به ویژه شیطان بزرگ آمریکا تلقی شد و در ادامه همین جملات امام راحل فرمودند اگر در هر کشوری نوای دلنشین تفکر بسیجی حکمفرما شود آن کشور از گزند دشمنان مصون خواهد ماند.

سلیمانی ادامه داد: حکمت الهی که در دل امام راه راه پیدا کرد در درجه اول به دنبال تشکیل بسیج مردمی برای بازدارندگی همه جانبه در مقابل ترفندها و فتنه‌ها و برنامه‌های دشمنان به ویژه استکبار جهانی و آمریکای خونخوار بود و در عین حال آمادگی بین مردم وجود داشته باشد چرا که اگر دشمنان ملت بخواهند دست به اقدام عملیاتی بزنند این نیروی الهی مردمی بتواند با حضور در صحنه آن تهدیدات را پاسخ دهد.

وی بیان کرد: از قضا در عین حالی که ملت ایران به دنبال جنگ نبود و تازه از پیروزی انقلاب اسلامی در حال استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی و در مرحله تشکیل دولت اسلامی قرار داشت، کشور ما با فتنه‌های متعدد از جمله یک تهاجم نظامی گسترده روبرو شد؛ حمله نظامی گسترده صدام بعثی به میهن اسلامی میدانی برای حضور این نیروی بزرگ الهی معنوی و مردمی (بسیج) شد.

 رئیس سازمان بسیج مستضعفین همچنین خاطرنشان کرد: فرزندان این ملت به میدان شتافتند و یک چالش بزرگ را از پیش روی انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در سایه نیروهای مسلح تبدیل به یک فرصت و گنجینه تمام نشدنی کردند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در ادامه تصریح کرد: بسیج رویکردهای جدیدی را در مواجهه‌ فرهنگی با ناتوی فرهنگی در موج‌های روانی با عملیات‌های روانی دشمن و پرچم داری در میدان دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی و فرهنگ ایثار و شهادت و با به میدان آمدن جوانان مردم در همه عرصه‌هایی که نظام مقدس جمهوری اسلامی نیاز به حضور سازمان یافته مردم و جوانان و نوجوانان داشت، به نحو احسن ایفای نقش کرد. 

سلیمانی در همین راستا تصریح کرد: وقتی بنا شد در کشور ما فلج اطفال ریشه‌کن شود با حضور نیروهای بسیج در مدت یک ماه، ۲۰ میلیون کودک واکسن فلج اطفال دریافت کردند؛ یک پروژه بزرگ بهداشتی-درمانی که در سایر کشورها چندین سال طول کشیده بود و پس از مدت‌ها توانسته بودند واکسیناسیون را در کشورشان که جمعیت مشابه کشور ما را داشت انجام دهند. امروز ما شاهد هستیم که فرزندان این ملت بزرگ از چنین پیشرفتی برخوردارند.

وی در همین زمینه افزود: تشکیل بسیج سازندگی در دهه هشتاد به صورت خودجوش و پس از مطالبه رهبری از بسیج (برای توسعه فعالیت‌های بسیج سازندگی) صورت گرفت، در حالیکه نهاد انقلابی جهاد سازندگی ادغام شده بود، اما لازم بود این مسیر در راستای خدمت رسانی به محرومین و حضور در مناطق کم برخوردار طی شود.

سلیمانی اظهار داشت:کارنامه درخشانی با حضور نیروهای جهادی، از بسیج در عرصه‌های محرومیت زدایی،‌سازندگی و اقتصاد مقاومتی رقم خورد.

وی افزود: رهبری امسال مجدداً مطالبه فرمودند که باید ترکیبی فراهم شود که این اقدامات توسعه پیدا کند و گروه های جهادی به تعداد خیلی زیاد تشکیل شوند و در خدمت مردم در جهت حل مشکلات و توسعه و سازندگی کشور به میدان بیایند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: در حالی ما چهل سالگی بسیج را جشن می‌گیریم که بیانیه گام دوم توسط رهبر معظم انقلاب به عنوان مهمترین سند راهبردی در دوره جدید و عصر جدید برای انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی ایران و ملت بزرگ ایران آغاز شده است.

وی بیان کرد: آنچه پیش روی ماست رویکردهای جدید بسیج است که با کمک بسیجیان و نخبگان انقلابی و اندیشمندان دلسوز انقلابی طراحی و به مرحله اجرا بگذاریم.

سلیمانی رویکرد جدید سازمان بسیج را بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب و برداشتن گام‌های جدی در تحقق آرمان‌های بلند این بیانیه، ایفای نقش پرچم داری برای بسیج با محوریت جوانان و نوجوانان از مسیر مردمسالاری اسلامی با عنایت به در نظر گرفتن هدف بلند تشکیل دولت اسلامی و جامعه پردازی و تمدن اسلامی خواند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین همچنین یادآور شد: لازم است روش‌های و رویکردهای جدیدی با تمسک به این بیانیه (بیانیه گام دوم انقلاب) اتخاذ شود و ما با اتکا به پشتیبانی‌های مردمی و شبکه مردمی، با در نظر گرفتن منظومه فکری مقام معظم رهبری،‌بسیج آن‌چنان صورت بندی و ترکیب و آرایشی پیدا کند که در همه عرصه‌های مطرح شده پرچمدار ملت ایران باشد.

سلیمانی همچنین تصریح کرد: بسیج در چهلمین سال انقلاب اسلامی در انجام رسالت‌های انقلابی خویش در زعامت رهبر معظم انقلاب و امام عزیزمان پرچمدار اخلاق و معنویت خواهد بود.

وی ادامه داد: بسیج پرچم‌دار امیدآفرینی و غلبه بر ترس، فرهنگ مقاومت و پشتیبانی از مستضعفان جهان و ملت‌های مردم، خلاقیت و نوآوری و ابتکار انقلابی با محوریت جوانان و نوجوانان، فتح قلل مرتفع علم و فناوری، پیروزی در جنگ اقتصادی و عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی رهبر معظم انقلاب، مقابله با نفوذ دشمن در داخل کشور و به ویژه مقابله با نفوذ ناتوی فرهنگی و همچنین عدالت علوی و مبارزه با ظلم تبعیض خواهد بود.

سلیمانی بیان کرد:‌ آرمان های امام راحل پیروزی انقلاب اسلامی و استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی با همت بلند ملت ایران تحقق یافت، یکی از آرمان‌های امام راحل بر اساس مشیت الهی در زمان حیات مبارک ایشان محقق نشد و آن آزادی قدس عزیز بود که به فرموده مقام معظم رهبری ما به زودی شاهد برچیده شدن بساط این غده سرطانی و این رژیم جعلی سرطانی خواهیم بود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در خاتمه ابراز امیدواری کرد که بسیج در گام دوم، پرچم دار ملت‌های مسلمان به نمایندگی از ملت ایران در برچیدن فساد رژیم صهیونیستی با آزادی قدس از خواهد بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.