امیر عابدینی با اشاره به دو شکست اخیر تیم ملی برابر بحرین و عراق اظهار داشت: پس از جدایی کارلوس کی‌روش بازیکنان تیم ملی به فردی نیاز داشتند که از نظر عاطفی شرایط را مدیریت کند که این وظیفه اصلی مدیر تیم است اما در تیم ملی ما نبود چنین فردی احساس می‌شود.

مدیرعامل اسبق باشگاه پرسپولیس افزود: تیم ملی ما از نظر فنی در حال درجا زدن است. برنامه چندان خاصی تیم ملی ندارد و روش و سبک بازی ما برای همه تیم‌های رقیب رو شده است. همین موضوع علت اصلی ناکامی تیم ملی در این چند بازی اخیر بود.

وی در مورد تاثیر مشکلات مالی روی تیم در آستانه این بازی افزود: هیچ مربی و بازیکنی مشکلات را با خودش به داخل زمین نمی‌برد. البته بی تاثیر هم نبود و فدراسیون عامل همه این اتفاقات است اما از نظر فنی هم چیز زیادی برای عرضه برابر حریفان نداشتیم.

رییس سابق فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: ما تیم اول آسیا هستیم و باید از این عنوان دفاع کنیم نه اینکه تیم‌های دیگر آسیایی بخواهند برای گرفتن امتیاز برابر ما قرار بگیرند. شرایط به هیچ وجه خوب نیست.

عابدینی اضافه کرد: من منتقد اصلی کارلوس کی‌روش بودم و معتقد بودم او خیلی زودتر از این‌ها باید از فوتبال ما می‌رفت اما او نکات مثبتی هم داشت. او تیم ملی را برای خودش می‌دانست و بازیکنان را هم فرزندانش خطاب می‌کرد. مردم هم دوست داشتند و همین موضوع موجب شد تا ارتباط او با بازیکنان بیش از ارتباط یک بازیکن و مربی شود. پس از اینکه او از تیم ملی جدا شد، یک خلا عاطمی در تیم به وجود آمد که وظیفه مدیر تیم بود تا این خلا را پر می‌کرد چرا که بازیکنان از نظر احساسی به نوعی ضربه خورده بودند اما در تیم ملی ما بزرگتری نبود تا بازیکنان را از این نظر در شرایط ایده‌آل قرار دهد. ویلموتس هم که چنین اخلاقی را تا کنون از او ندیدیم.

وی در رابطه با صحبت‌هایی که درخصوص تغییر سرمربی تیم ملی می‌شود، اضافه کرد: تصمیمی گرفته شده و ویلموتس از یک تیم بزرگ اروپایی به فوتبال ما آمده است. اگر من در فدراسیون بودم به طور حتم در این مقطع دست به تغییرات نمی‌زدم. البته از دید من انتخاب ویلموتس از همان اول هم انتخاب درستی نبود و ما باید روی گزینه‌های داخلی و مربیان جوان کار می‌کردیم.

عابدینی در مورد اینکه از برانکوایوانکوویچ به عنوان گزینه اصلی جایگزینی ویلموتس یاد می‌شود، تصریح کرد: من روزی مخالف این موضوع بودم چرا که در آن مقطع اگر برانکو به تیم ملی می‌رفت، شرایط پرسپولیس معلوم نبود که چه می‌شود. فدراسیون قصد دارد با انتخاب برانکو آن محبوبیتی که از دست داده را دوباره به دست بیاورد. با این حال اگر برانکو به تیم ملی آمد، چه کسی موفقیت او را تضمین می‌کند؟ باید همه جوانب در نظر گرفته شود هر چند از دید من برانکو فردی است که به طور کامل به فوتبال و شرایط کشور ما اشراف دارد.

رییس اسبق فدراسیون فوتبال اضافه کرد: ما در ایران مربیان جوان خیلی خوبی داریم که باید روی آنها حساب باز کنیم. به آنها اهمیت دهیم و سرمایه ‌گذاری کنیم اما متاسفانه فدراسیون ما چنین قدرتی را برای تصمیمات این‌چنینی ندارد. چه کسی موفقیت یک مربی خارجی یا ناکامی یک مربی داخلی را تضمین می‌کند؟

وی در مورد صحبت‌های عبدالکاظم طالقانی علیه او و اتهاماتی که به او زده بود، اضافه کرد: به هیچ وجه دوست ندارم جواب چنین افرادی را بدهم. از قدیم هم شرایط به نحوی بود که اگر کسی در یک محل کار ناشایستی انجام می‌داد و افراد دیگر اشتباه را به آن گوشزد می‌کردند نوچه‌های  فرد خاطی می‌آمدند و اظهار وجود می‌کردند. در فدراسیون ما هم الان این‌گونه است. سوابق مدیریتی من در ورزش مشخص است و مردم به راحتی می‌توانند قضاوت کنند.

عابدینی با بیان اینکه عبدالکاظم طالقانی کجای ورزش ایران بوده است؟، تصریح کرد: در زمان ریاست این آقا در هیات فوتبال اهواز کدام مسابقه مهم بدون مشکل در این شهر برگزار شده است. آنها مدیریت بلد نیستند و فقط برای چنین مواقعی که اظهار وجود کنند در فدراسیون به کار گرفته شدند. دوست ندارم به هیچ وجه جواب دروغ ها و تهت‌های این افراد بی ادب را بدهم و مردم بهتر است قضاوت کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.