براین اعتقادم که ائمه جمعه باید ضمن حمایت قاطع از این تصمیم سران قوا، تلاش کنند با کم کردن فاصله بین خود و مردم آنها را نسبت به مزایای این تصمیم اقناع و آگاه کنند و البته فراموش نکنند که باید گوشی شنوا برای شنیدن مشکلات مردم و دغدغه های آنها داشته باشند.

وظیفه ما ائمه جمعه این است که از تریبون نماز جمعه از دولت حمایت کنیم چرا که همانطور که اشاره کردم موج سوارانی هستند که از فضای اعتراضی که در جامعه به وجود آمده است، قصد آسیب زدن به نظام را دارند.

روحانیت وظیفه دارد تا مردم را به آرامش دعوت کرده و افکار عمومی را آرام کنند. باید با زبانی آرام و به دور از تحکم و تندی به دولت، مجلس و سران قوا توصیه کنند تا جلوی گرانی های بعد از افزایش قیمت بنزین را بگیرند. چهارماه دیگر سال جدید آغاز شده و مردم دغدغه های گرانی شب عید را دارند لذا باید یک تعدیلی روی قیمت ها ایجاد شود.

چهل سال است که از انقلاب اسلامی می گذرد، فراموش نکنیم چه فداکاری ها برای دین، منافع ملی و در نهایت پابرجا ماندن انقلاب اسلامی و نظام شده است. مردم در حال حاضر نگاه مثبت و قوی به دین و کشور دارند اما وظیفه روحانیت این است که اجازه مخدوش شدن باور مردم را ندهد. این روزها راهپیمایی هایی را شاهد هستیم که مردم در دفاع و حمایت از کشور انجام می دهند اما ممکن از در دلشان نارضایتی هایی وجود داشته باشد که برای از بین بردن آن باید اقداماتی مناسب صورت گیرد.  

رهبر معظم انقلاب، در موضوع افزایش قیمت بنزین با حمایت از سران قوا، از هرگونه تشنج و آشوب در کشور جلوگیری کردند. در حال حاضر زمان آن است که ائمه جمعه مردم را به آرامش دعوت کرده و دولت و مجلس نیز از بالارفتن قیمت ها جلوگیری کنند تا به مرور از نگرانی مردم کاسته شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.