آیت‌الله عبدالله جوادی‌آملی امروز در دیدار با آیت‌الله سیدمحمد سعیدی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه قم و جمعی از ائمه جمعه شهرهای مختلف استان، طی سخنانی با تبریک ایام وحدت و همچنین سالروز ورود بانوی کرامت به قم، اظهار داشت: از خداوند متعال مسألت داریم این نظام را همان‌طور که تاکنون حفظ کرده، مستدام بدارد.

وی افزود: تلاش و کوشش آقایان در راستای حفظ چهره قم و حرم کریمه اهل‌بیت(س) خوب است و چه بهتر که این کار به دست علما و بزرگان انجام شود.

استاد تفسیر حوزه علمیه قم با بیان این‌که دشمن همواره و در همه حال به دنبال ضربه‌زدن به دین اسلام است و در این مسیر بت‌های بسیاری را نیز به وجود آورده و مکان‌های مقدس به ویژه خانه‌های خدا را هدف قرار می‌دهد، ادامه داد: دشمن ضربه به مراکز حساس را در برنامه خود دارد و ما باید اتاق فکر دشمنان را شناسایی کرده و توطئه‌های آن‌ها را خنثی کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به نقش مهم امامت جمعه اشاره کرد و گفت: ائمه جمعه باید واقعا امام باشند به این صورت که مسائل و مشکلات جامعه را قبل از مردم بدانند و مردم را نسبت به آن آگاه کرده و صحیح هدایت کنند.

آیت الله جوادی‌آملی خاطرنشان کرد: خاصیت امام این است که جلوتر از قوم حرکت کند و خطرات و فتنه‌های دینی و اجتماعی را بشناسد.

وی با تأکید بر این‌که امام نباید به سمت دنیا حرکت کند که این آبروبر است، اظهار داشت: حرکت امام باید به سمت تقوا باشد تا خوبان دنیا به او اقتدا کنند و هر چه به سمت تقوا حرکت صورت بگیرد، حسنه و خیر دنیا و آخرت نصیب انسان می‌شود.

 

این استاد حوزه با بیان این‌که امام باید دین و دنیای مردم را مراقب بوده و نسبت به آن هشدارهای لازم را بدهد، افزود: امام باید با حشر و نشر عالمانه با اطرافیان خود، آگاهانه حرکت کند.

وی جایگاه نمازجمعه را عبادی سیاسی و بسیار حساس دانست و گفت: حفظ این جایگاه نیاز به اهتمام ویژه دارد و امام جمعه باید در حفظ این جایگاه کوشا باشد.

آیت‌الله جوادی‌آملی در پایان بیان داشت: امیدواریم خداوند به حق عصمت حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها و کریمه اهل‌بیت(س) کمک کند تا بتوانیم تا آخرین لحظه عمر در خدمت انقلاب و نظام اسلامی بوده و حافظ خون شهیدان باشیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.