پیش بینی شده است کسانی که معتقدند شرایط دریافت بسته را دارند، در صورتی که رد این فهرست نبودند می توانند از اواسط هفته درخواست خود را ارائه دهند.

حسین میرزایی، سخنگوی ستاد تبصره ۱۴ بودجه در این خصوص توضیحاتی داده و با اشاره به اینکه از اوسط هفته آینده سامانه #۶۳۶۹* طی اطلاعیه‌ای رسمی آغاز بکار خواهد کرد، ادامه داد: تا قبل از آن کد دستوری فعال نیست و ثبت و تطبیق اطلاعات سرپرست خانوار (شماره همراه متعلق به سرپرست خانوار) استعلام وضعیت مشمولین طرح حمایت معیشتی از طریق سامانه مذکور خواهد بود. علاوه بر اینکه افرادی که فکر می‌کنند مشمول این طرح هستند اما وجهی برای آنها واریز نشده، می‌توانند پس از ثبت کد ملی از طریق #۶۳۶۹* در سامانه اینترنتی که آدرس آن اعلام خواهد شد درخواست خود را در قالب ۲۰۰ کلمه ثبت کنند.

بسته حماینی

وی ادامه داد: برای افرادی که درخواست می‌دهند آزمون وسع انجام خواهد شد و چنانچه شرایط لازم برای دریافت طرح حمایت معیشتی را داشته باشند به آنها اعلام می‌شود. حق افراد درخواست دهنده از زمان آغاز طرح محفوظ و وجه طرح کمک معیشتی این افراد از آغاز طرح واریز می‌شود.

میرزایی گفت: تا اطلاع بعدی هیچ‌گونه پیامکی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مبنی بر مشمول بودن یا  عدم مشمولیت برای مردم ارسال نمی‌شود و تمام پیامک‌های ارسالی به طور حتم جعلی و فاقد اعتبار هستند، مردم دقت کنند که مورد سوءاستفاده و کلاهبرداری قرار نگیرند.

سخنگوی ستاد شناسایی مشمولین طرح حمایت معیشتی گفت: افرادی که به دلایلی نظیر فوت، ازدواج، طلاق و ... درخواست تغییر سرپرست را دارند باید طبق روال سنوات گذشته برای دریافت یارانه برای تغییر سرپرست به دفاتر پلیس +۱۰ و برای اعلام حساب باید به یکی از بانکها مراجعه کنند.

وی افزود: دولت از محل افزایش قیمت بنزین از ۶۰ میلیون ایرانی حمایت معیشتی می‌کند و کمک‌های معیشتی خود را برای آنها به صورت وجوه نقد به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌کند.

 این اعتبار برای خانوارهای کی نفره ۵۵ هزار تومان و برای خانوارهای ۵ نفر به بالا ۲۰۵ هزار تومان در ماه است.این اعتبار برای خانواده های دو نفره ۱۰۳ هزار تومان و بر ای خانوار ۳ نفره و ۴ نفره به ترتیب ۱۳۸ و ۱۷۲ هزار تومان است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.