مسعود رضایی چهارشنبه ۲۹ آبانماه در جلسه شورای اداری استان فارس افزود: برای حفظ وحدت و انسجام باید از این طرح پشتیبانی کنیم؛ اما باید شفاف‌سازی کنیم و واقعیت‌ها را به مردم بگوییم.

وی در ادامه از برخی اظهارنظرهای متناقض در این زمینه انتقاد کرد و گفت: برخی در جلسات غیرعلنی، خود را مخالف طرح اصلاح قیمت بنزین عنوان می‌کنند؛ اما در جلسه آشکار می‌گویند حمایت می‌کنیم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در ادامه با اشاره به پیشینه تاریخی حکومت‌ها،  گفت: در آخرین نظریه‌های سیاسی به تفکیک قوا اشاره شده است و این بدان معناست که جایگاه  و وظیفه هر کس باید مشخص باشد.

نماینده مردم شیراز در ادامه استفاده از ظرفیت مجلس شورای اسلامی را زمینه‌ساز موفقیت طرح ساماندهی مصرف سوخت دانست.

وی همچنین با بیان اینکه ناآرامی‌های اخیر برای نخستین بار نیست که صورت می‌دهد، تاکید کرد: باید از بروز این وقایع پیشگیری کنیم.

رضایی عنوان کرد: منافع حاصل از اصلاح نرخ سوخت حدود ۵۴هزار میلیارد تومان است اما باید برآورد کرد همین کلان‌شهر شیراز در اغتشاشات اخیر، چقدر آسیب دیده و آیا اصلاح قیمت بنزین، مقرون به صرفه بوده است یا خیر. 

وی افزود: هیچ سرمایه‌داری در این اغتشاشات دستگیر نشده است، بلکه تعدادی افراد گرسنه بودند که عده ای اغتشاشگر آنها را هدایت کردند، کسانی که شغل و کار ندارند با یک سوت حرکت می‌کنند و تخریب برایشان یک نوع تفریح است.

رضایی با اشاره به اینکه باران رحمت الهی به کاهش خرابکاری اغتشاشگران کمک کرد، گفت: در غیر این صورت، ضایعات بسیار بیش از این بود.

وی بیان کرد: همه در هر استان باید تحت فرمان استاندار باشند، وحدت را زمینه‌ساز گره‌گشایی از مشکلات دانست. 

این نماینده مجلس در ادامه ضمن تقدیر از شورای تامین استان فارس، استاندار فارس و امام جمعه شیراز، ابراز امیدواری کرد در سایه وحدت بتوان جامعه را هدایت کرد.

واکنش‌ها به اصلاح قیمت بنزین که براساس مصوبه شورای عالی هماهنگی سران قوا از بیست و چهارم آبان ماه ۹۸ به اجرا گذاشته شد، در شهرهای مختلف اشکال متفاوت داشت.

در برخی شهرها این واکنش‌ها تنها در حد تجمع بود و در برخی شهرها با ایجاد ترافیک همراه شد اما در این میان، برخی افراد به اموال عمومی آسیب وارد کردند.

بر اساس اعلام رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر شیراز در روزهای گذشته علاوه بر زیان‌های شخصی وارد شده به افراد، بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان به تاسیسات شهری شیراز خسارت وارد شده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.