حسین مدرس‌خیابانی اظهار داشت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ۱۵ بار قیمت بنزین از ۱۰ تا ۴۰۰ درصد افزایش یافته است که شش بار موجب کاهش تورم و سه بار موجب افزایش تورم شده و شش بار نیز تورم تغییر نکرده است.

وی افزود: با کنترل‌هایی که انجام می‌دهیم، جلوی شوک حاصل از گرانی بنزین را می‌گیریم و پس از مدتی مردم مزایای حاصل از این طرح را می‌بینند.

قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: نقطه قوت اجرای طرح ستاد تنظیم بازار برای جلوگیری از افزایش قیمت‌ها، همکاری اصناف است.

مدرس‌خیابانی عنوان کرد: براساس قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ۷ سامانه در وزارت صنعت، معدن و تجارت طراحی شده و این سامانه‌ها در حال وصل شدن به دستگاه‌های دیگر است.

این مقام مسوول متذکر شد: همان کسانی که ادعای نگرانی قیمت‌ها و دغدغه مردم را دارند، جاده‌ها را بستند و در نظام حمل و نقل اختلال ایجاد کردند، اما صنوف و تشکل‌ها از طرح مقابله با گرانی قیمت‌ها حمایت و با آن همراهی می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: تامین مواداولیه تولید و توزیع کالاها را کنترل می‌کنیم و رئیس سازمان تعزیرات حکومتی شعب ویژه‌ای را برای بررسی پرونده‌هایی که از افزایش قیمت بنزین سوء استفاده می‌کنند ایجاد کرده است.

مدرس خیابانی گفت: حدود ۵ تا ۶ درصد از بازرسی‌های صنوف منجر به گزارش تخلف می‌شود و جرایم ما برای تخلف‌ها بازدارنده است، زیرا در پی احقاق حق مصرف کنندگان هستیم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.