آیت الله نوری همدانی صبح امروز در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به خطبه ٥٠ نهج البلاغه گفت: امیرمؤمنان حضرت علی(ع) در این خطبه ویژگی های فتنه را معرفی کردند و فرمودند دشمن با ایجاد فتنه حق را از بین می برد و مانع معرفی حق خواهد شد.

 وی با اشاره به حوادث اخیر کشور افزود: مشکل مردم اقتصاد و معیشت است و رهبر معظم انقلاب هم فرمودند که مسئولان مشکل مردم را حل کنند، ما هم از مسئولان می خواهیم که مشکل معیشت مردم حل شود و به سخنان چند روز قبل رهبری درجهت حل مشکل معیشتی عمل کنند.

وی اظهار داشت: باید توجه داشت دراین چند روز آمریکا، اسرائیل، عربستان، سلطنت طلبان و بعضی کشورهای اروپایی از این آشوب ها به عنوان پشتیبانی از مردم حمایت کردند در حالی که خودشان در این ٤٠ سال بدترین ظلم‌ها و تحریم‌ها را نسبت به مردم داشته اند و حتی دارو را برای مردم تحریم و در جنگ تحمیلی صدام را درکوبیدن مردم ایران تجهیز کردند.

 آیت الله نوری همدانی ملت ایران را مردمی بصیر، آگاه و هوشیار دانست و ادامه داد: خوشبختانه مردم آگاه ایران، صف خود را از اغتشاشگران جدا کردند و اجازه موج سواری به دشمن نخواهد داد.

 این مرجع تقلید تأکید کرد: بی شک کسانی که حسینیه، مسجد و قرآن ها را آتش می زنند و اموال عمومی را غارت می‌کنند از مردم نیستند.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.