ناصر اصلانی گفت: مجموع کشفیات این هفته ۱۲ هزار و ۳۶ کیلوگرم می‌باشد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته (۱۰۹۳۵کیلوگرم) ۱۰ درصد افزایش دارد.

وی افزود: ۹۸۱۰ کیلوگرم از مجموع کشفیات مربوط به ماده مخدر تریاک بود که ۸۱ درصد کشفیات را به خود اختصاص داده است.

معاون دبیرکل ستاد بیان کرد: همچنین از این میزان ۱۱۸۶ کیلوگرم حشیش، ۲ کیلوگرم مرفین، ۲۵۰ کیلوگرم هروئین، ۳۷۵ کیلوگرم گراس، ۲۰۰ کیلوگرم شیشه و ۲۱۳ کیلوگرم سایر مواد کشف شده است.

اصلانی اظهارکرد: در هفته اخیر مجموعاً ۷۸۲۹ متهم در ارتباط با جرایم مواد مخدر و خصوصاً طی طرح‌های جمع‌آوری و ساماندهی معتادان متجاهر در سطح کشور دستگیر شده‌اند که از این تعداد ۴۴۰۸ نفر به اتهام قاچاق و توزیع مواد مخدر و ۳۳۲۶ نفر معتاد متجاهر دستگیر شده‌اند. همچنین در میان دستگیرشدگان این هفته ۹۵ نفر نیز از اتباع بیگانه می‌باشند.

وی با بیان اینکه بالغ بر ۷۵ درصد کشفیات این دوره زمانی مربوط به هفت استان کشور می‌باشد،‌ اظهار کرد: بیشترین حجم کشفیات با ۱۵۷۴ کیلوگرم مربوط به استان تهران است که معادل ۱۴ درصد کشفیات کشور می‌باشد و هرمزگان با ۱۴۷۰ کیلوگرم، کرمان با ۱۳۵۷ کیلوگرم، خراسان جنوبی با ۱۳۱۷ کیلوگرم، فارس با ۱۲۲۱ کیلوگرم، سیستان و بلوچستان با ۱۱۵۷ کیلوگرم و یزد با ۹۶۱ کیلوگرم به ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

معاون دبیرکل ستاد افزود: سهم کشفیات ۵ استان اولویت دار حوزه مقابله یعنی سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، بوشهر و خراسان جنوبی از کشفیات کشور در هفته مذکور ۴۶ درصد است.

اصلانی اظهارکرد: طی این مدت ۲۸۶ دستگاه خودرو، ۵۰ دستگاه موتور و ۲۴ قبضه سلاح توقیف شد و ۶۸ درصد کشفیات اطلاعاتی و ۳۰ درصد انتظامی بوده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.