رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه در سخنرانی خود در پارلمان این کشور اظهار کرد: اطلاعات قابل توجهی از خویشاوندان نزدیک دستگیرشده ابوبکر بغدادی، رهبر سابق داعش به دست آمده است. یگان‌های مدافع خلق هزاران عضو داعش را که در زندان‌های سوریه زندانی بوده‌اند، به نشانه تهدید آزاد کرده‌اند.

به گزارش روزنامه دیلی صباح، اردوغان افزود، روشن است که برخی از مقامات آمریکایی در تلاشند تا از گروه‌های جدایی‌طلب سوریه حمایت کنند.

وزارت دفاع ترکیه در توییتر نوشت: ترکیه تنها عضو ناتو و ائتلاف مبارزه با داعش است که تن به تن با داعش مبارزه کرده و بیش از ۴۰۰۰ عضو این گروه را در عراق و سوریه خنثی کرده است اما یگان‌های مدافع خلق بیش از ۸۰۰ عضو داعش را از زندان تل‌ابیض آزاد کرده‌ است.

اردوغان اظهار کرد: تنها در طی عملیات سپر فرات بیش از ۳۰۰۰ عضو داعش را نابود کردیم. اگر عملیات دیگر را نیز در نظر بگیریم، این آمار به ۴۰۰۰ تن افزایش می‌یابد.

رییس جمهور ترکیه ادامه داد: آنان که در تلاشند تا از یک گروه ترورستی جدایی‌طلب به عنوان نیرویی علیه داعش حمایت کنند، حالا در تلاشند تا کشتار غیرنظامیان از سوی این گروه را پنهان کنند.

او در ادامه صحبت‌هایش اظهار کرد، برخی در تلاشند تا مبارزه ترکیه با تروریسم را جنگی علیه کردها جلوه دهند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.