عباس امیری‌فر از نزدیکان سابق محمود احمدی‌نژاد درباره احتمال حضور احمدی‌نژاد در انتخابات مجلس یازدهم گفت: بعید می‌دانم شخص احمدی‌نژاد برای انتخابات مجلس وارد میدان شود، اما این احتمال وجود دارد که او تیمی را انتخاب و حمایت کند تا وارد مجلس شوند. به عبارت دیگر او شخصیت خود را اجل از مجلس می‌داند و معتقد است زمانی رئیس جمهور بوده است و وارد شدنش به مجلس نمی‌تواند برای او وجهه و پرستیژی به دنبال داشته باشد.

وی گفت: با روحیاتی که از احمدی‌نژاد سراغ دارم بعید است شخصا وارد انتخابات شود. اما شک ندارم که برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ می‌آید و پیش‌بینی می‌کنم مانند سال ۹۶ که دست در دست بقایی برای انتخابات ثبت نام کرد، این‌بار همراه با آقای الهام وارد این رقابت‌ها خواهد شد.

امیری‌فر درباره اینکه چرا احمدی‌نژاد، غلامحسین الهام را برای این کار انتخاب می‌کند، گفت: اینطور که من رصد می‌کنم، آقای الهام تنها چهره نزدیک به احمدی‌نژاد است که احتمال تائید صلاحیت شدن وجود دارد و از آنجا که او تا امروز درباره تخلفات و رفتارهای محمود احمدی‌نژاد سکوت کرده است می‌تواند او را معرفی کند و پشت‌سر او قرار بگیرد.

احمدی‌نژاد بدنبال تنش است

امیری‌فر درباره حضور الهام در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ گفت: شک نکنید احمدی‌نژاد، آقای الهام را برای انتخابات معرفی می‌کند، خودش هم حاضر می‌شود. حال ممکن است مانند دفعه قبل چند نفری مانند آقای شیخ‌الاسلام او را همراهی می‌کنند. در واقع او با علم به اینکه رد صلاحیت خواهد شد در انتخابات حاضر می‌شود تا تنش ایجاد کند. من دفعه پیش هم پیش‌بینی کردم و گفتم احمدی‌نژاد علی‌رغم نهی رهبری در انتخابات کاندیدا خواهد شد؛ که این اتفاق هم رخ داد.

وی افزود: علت این کارش هم این بود که می‌گفت با رد صلاحیت شدن محبوبیتم بیشتر می‌شود؛ ما طلبه‌ها یک اصطلاحی داریم که می‌گوییم «خالِف تُعرَف» یعنی «مخالفت کن تا مشهور شوی» حکایت اینها هم است. اصلا یکی از دلایلی که من از این گروه نا امید شدم همین بود آنها این صحبت‌ها را در جمع‌های خصوصی‌شان مطرح می‌کردند و می‌گفتند تحت فشار قرار دهیم؛ یادم هست در آن زمان قبل از آنکه حضرت آقا در درس خارج آقای احمدی‌نژاد را نهی کنند ۱۰ روز قبل از آن این نهی ایشان را من افشا کردم که همان زمان هم به من هجمه کردند و گفتند باید تکذیب کنی که من گفتم چرا من تکذیب کنم خودتان تکذیب کنید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.