موسم انتخابات که می رسد جبهه ها و احزابی که فقط در بزنگاه های انتخاباتی سر از غار خود بیرون می آورند، آفتابی می شوند. اتفاقی که براساس گفته های اسدالله عباسی وزیر دولت احمدی نژاد برای جبهه یکتا یا همان تشکیلات سیاسی وزرای دولت های نهم و دهم در حال رخ دادن است.

بعد از مدت ها بی خبری از جبهه یکتا و به کما رفتن این جبهه، حالا خبر از سر گیری جلساتش آن هم با هدف انتخابات مجلس یازدهم به گوش میرسد آنهم در همین روزهایی که اصولگرایان هنوز بر سر سازوکار ورود به انتخابات به جمع بندی نرسیده و درحال رایزنی هستند.

از یک سو شورای وحدت پرچم وحدت به دست گرفته و از سوی دیگر پایداری ها ساز جدایی کوک کرده اند، قالیباف هم که مدتهاست ندای نواصولگرایی و راه و روش جداگانه را سر داده است، جامعه روحانیت و طیف نزدیک به باهنر هم جلساتی را با احزاب اصولگرا برگزار می کنند. باید دید انتهای این فرعی های متعدد به لیست واحد واحد می رسد یا دوباره تفرقه سرانجام این چندگانگی هاست.

در همین راستا اسدالله عباسی عضو جبهه یکتا و سخنگوی فعلی هیات رئیسه مجلس که روزگاری بر کرسی وزارت دولت احمدی نژاد هم تکیه زده بود، در گفتگوی می گوید: نهایتا اصولگرایان به وحدت می رسند اما او چندان از حرف خود مطمئن نیست و احتمال نرسیدن به یک نقطه مشترک را ا از نظر دور نمی کند. آنچه در ادامه میخوانید مشروح این گفت و گو است؛

چند صدایی و چندگانگی در حرکات انتخاباتی اصولگرایان مشاهده می‌شود، پایداری می‌گوید ما برای انتخابات مدل خود را پیاده می‌کنیم، شورای وحدت داعیه لیدری برای انتخابات مجلس یازدهم را دارد، قالیباف هم که مانیفست خود را معرفی کرده است و ...به نظر شما در این شرایط امکان رسیدن به وحدت وجود دارد؟
همواره این مسائل وجود داشته است به این معنا که همیشه قبل از آنکه به انتخابات برسیم معمولا هر کدام از این گروه‌های سیاسی جلسات و گردهمایی خواهند داشت در حال حاضر مثلا یکتا جلساتش را تشکیل می‌دهد. 

منظورتان همان تشکلی که وزرای دولت سابق تشکیل دادند یا شکل ارتقا یافته آن جمنا؟

منظورم تقریبا همان جمنا است، همان گروهی که آقای حاجی‌بابایی و دوستان دولت نهم و دهم تحت عنوان یکتا تشکیل دادند. معتقدم تنها راه موفقیت در انتخابات آینده وحدت و اجماع است و راهی جز این وجود ندارد. در گذشته هم جمنا حرکت خوبی را شروع کرد اما در نتیجه و جمع بندی ایرادهایی وجود داشت که باعث شد آسیب پذیری آن عیان شود. اما در انتخابات مجلس من تصور می‌کنم باید بررسی و آسیب‌شناسی انتخابات گذشته وجود داشته باشد تا مشکلاتی که پیش از این وجود داشت در این انتخابات رخ ندهد. 

شما می‌گویید اصولگرایان در نهایت به وحدت می‌رسند اما در چند انتخابات اخیر این اختلاف نظرها تا روز آخر باقی ماند و به وحدت نرسیدید. چقدر احتمال دارد در این انتخابات هم همین اتفاق رخ بدهد؟
امکان اینکه به وحدت برسیم وجود دارد. 

پس این احتمال را هم می‌دهید که وحدت صورت نگیرد؟
احتمال به وحدت رسیدن بیشتر است.

این وحدت قرار است زیر کدام چتر اتفاق بیفتد(جمنا،شورای وحدت، جامعتین...) ؟
همه اصولگرایان باهم این اتفاق را رقم می‌زنند، به هر حال شورای وحدتی تشکیل می‌شود.

یعنی شورای وحدت حرف آخر را می‌زند؟ 
از بین هر کدام از آنها یک یا دونفر انتخاب خواهند شد و به تفاهم خواهند رسید. 

نظر شما درباره بحث کاندیدای اصلحی که پایداری مطرح می کنند چیست؟ قبول دارید؟
هرکسی نظر خودش را اعلام می‌کند.

یعنی شما اصلح آقای مصباح را ترجیح می‌دهید یا صالح مقبول برخی اصولگرایان چون آقای باهنر را؟ 
ببینید من کاری به حرف دیگران ندارم. این حرف هم از زمان انتخابات ریاست جمهوری مطرح بوده است. من می‌گویم در هر انتخاباتی اصلح مهم است اما  یک زمان توان رسیدن به اصلح وجود ندارد بنابراین باید بر یک صالح مقبول و سیاسی که دارای ویژکی کامل بود توافق کرد.

آقای مصباح می‌گوید اصلح را حتی اگر در میان اصلاح طلبان هم بود باید انتخاب کرد ...
به هر حال این نظر ایشان است هرکسی آزاد است هرچه می‌خواهد بگوید. 

شما با این نظر موافق هستید؟
به هر صورت نظر هرکسی برای خودش محترم است من هم به وقتش اظهار نظر می‌کنم الان وقت آن نیست که من بخواهم این نظر را تائید یا تکذیب کنم. 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.