وقتی محمدحسن انصاری‌فرد برای دومین مرتبه مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در ادوار لیگ برتر شد، برخی پیشکسوتان این باشگاه مواضع بسیار تندی علیه او گرفتند. در نگاه اول این‌طور عنوان شد که انتقاد آن‌ها به خاطر حسادت به جایگاه انصاری‌فرد است و سپس گفتند هر کدام از پیشکسوتان باشگاه، خودشان را شایسته پست مدیرعاملی پرسپولیس می‌دانند و وقتی از بین آنها، یک نفر مدیرعامل شود، سروصدای بقیه درمی آید.

همان روزهای نخست، همه منتظر پیام علی پروین بودند که بالاخره سلطان بعد از دو روز، مصاحبه‌ای با خبرورزشی انجام داد و گفت: «انصاری‌فرد یکی از خودمان است. حالا که مدیرعامل پرسپولیس شده، همه باید از او حمایت کنند. موفقیت پرسپولیس از همه چیز واجب‌تر است.» البته حرف او، اوضاع و احوال اطراف باشگاه را آرام کرد، اما نکته اینجاست که خیلی از پیشکسوتان باشگاه دیگر پروین را مانند گذشته قبول ندارند و به حرف‌ها و پیام‌هایش، اعتماد نمی‌کنند. این موضوع البته به رفتار سینوسی پروین هم ارتباط مستقیم دارد. او یک روز به نفع مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان مصاحبه می‌کند و دو روز دیگر با تندترین ادبیات ممکن، او را مورد حمله رسانه‌ای قرار می‌دهد. یک روز به حمایت از گابریل کالدرون می‌پردازد و پیراهن امضاشده خود را به سرمربی آرژانتینی پرسپولیس می‌دهد و دو روز دیگر مصاحبه کرده و می‌گوید: «آرزو می‌کنم پرسپولیس شبیه استقلال بازی کند!»

از این رو، پیشکسوتان پرسپولیس می‌گویند دوباره رابطه پروین و انصاری‌فرد خوب شده که فعلاً سلطان پرسپولیسی‌ها علیه مدیرعامل این باشگاه موضع نمی‌گیرد وگرنه اوضاع خیلی بدتر می‌شود. با وجود این شایعات، اطرافیان به انصاری‌فرد و همچنین پروین معتقدند همیشه رابطه این دو نفر در بدترین حالت ممکن بوده و اگر آن‌ها را در عکس‌های دسته‌جمعی و جمع‌ها و جشن‌های مختلف می‌بینید، یک «دکور» است تا طرفین محکوم و متهم به حاشیه‌سازی نشوند وگرنه هیچ وقت رابطه‌شان حسنه نمی‌شود. انصاری‌فرد همان فردی بود که پروین را در فصل پنجم از پرسپولیس دور کرد و البته سال‌ها قبل از این اتفاق، پروین توانسته بود انصاری‌فرد را از باشگاه دور نگه دارد.

در این میان، یک‌سری شایعات عجیب هم شنیدیم. گویا پروین مشغول کار بود تا از طریق شرکت پیشکسوتان کهن باشگاه پرسپولیس و همچنین یک اسپانسر قدرتمند و کمک شهرداری، مدیریت باشگاه را تا زمان رسیدن به مرز خصوصی‌سازی و ورود به تالار بورس به دست بگیرد ولی به یکباره سر و کله انصاری‌فرد پیدا شد و همه کاسه، کوزه‌ها را به‌هم ریخت. همچنین می‌گفتند انصاری‌فرد کسی بود که وقتی فهمید پروین دوباره به وزیر و باشگاه پرسپولیس نزدیک شده، توانست لابی فوق العاده‌ای برای خود بسازد و به عنوان مدیرعامل به باشگاه برگردد. او البته دست ۳ نفر دیگر در هیئت‌مدیره را از مدیرعاملی کوتاه کرد. همین شایعات، اختلاف بین پروین و انصاری‌فرد را بیشتر می‌کرد ولی آن‌ها «حفظ ظاهر» کردند و هر جا با هم مواجه می‌شدند، حسابی یکدیگر را تحویل می‌گرفتند.

در مورد لابی انصاری‌فرد هم خبرهای جالبی شنیدیم. یکی از مسئولان باشگاه پرسپولیس به ما گفت: روزی که انصاری‌فرد از ادامه همکاری با فدراسیون فوتبال استعفا کرد، خیلی‌ها با او تماس گرفتند، اما یکی از این تماس‌ها از سوی محمدرضا داورزنی معاون وقت وزارت ورزش و جوانان بود. در همان تماس، موضوع بازگشت به پرسپولیس مطرح شد و انصاری‌فرد هم چراغ سبز نشان داد. دو روز بعد، مسعود سلطانی‌فر، پای حکم مدیرعاملی او را امضا کرد و با همین معادله ساده، او به پرسپولیس برگشت. شاید اختلافات شدید بین مسئولان فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش یکی از عوامل بازگشت انصاری‌فرد به پرسپولیس باشد، اما لابی‌های پروین و دوستانش در این مورد کاملاً بی‌تأثیر بود!

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.