به گزارش اسپوتنیک، «کیم کی گوان»، مشاور وزارت خارجه کره شمالی اعلام کرده که کشورش علاقه‌ای به از سرگیری گفتگوها و مذاکرات جدید با آمریکا ندارد.

مشاور وزارت خارجه کره شمالی در این ارتباط گفت: اگر آمریکا واقعا به دنبال گفتگو با ماست، باید تصمیم گیری کند و سیاست خصمانه خود علیه ما را به عنوان یک دشمن تغییر دهد.

این اظهار نظر مقام وزارت خارجه کره شمالی در واکنش به اظهارات تویئتری اخیر ترامپ صورت می‌گیرد که در آن رئیس جمهور آمریکا از رهبر کره شمالی خواسته بود تا درباره توافق تصمیم گیری فوری  به عمل آورد.

گوان در ادامه گفته است که ما علاقه‌ای به گفتگو و مذاکرات بیشتر با آمریکا نداریم و وقتی چیزی نگرفته‌ایم، چیزی نیز به رئیس جمهور آمریکا نخواهیم داد.

پیش از این رهبر کره شمالی اعلام کرده بود که آمریکا تا پایان سال جاری میلادی فرصت دارد تا بسته پیشنهادی قابل قبولی را برای حل مساله هسته ای ارائه کند.

همچنین هفته گذشته کیم میونگ-گیل مذاکره کننده ارشد کره شمالی اعلام کرد واشنگتن پیشنهاد کرده دور جدید مذاکرات کاری در ماه آینده میلادی برگزار شود، اما حال با این اظهارات مقامات کره شمالی، برگزاری دور جدیدی از گفتگوها در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.