آدام شف، رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نماینگان آمریکا از حامیان و هدایتگران فرآیند استیضاح دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا است.

آدام شف در سخنرانی در یک مراسم مربوط به حزب دموکرات در شهر لانگ بیچ ایالت کالیفرنیای آمریکا با اشاره به ترامپ گفت: بزرگترین تهدید علیه حیات و سلامت دموکراسی کشور ما از داخل سربرآورده است.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، او در ادامه صحبتهایش وعده داد، ترامپ را "به همانجایی که اول بود بفرستد" اما این کار باید با سنت دموکراتیک یعنی از طریق رای‌گیری انجام شود.

او ادامه داد: "ما این شارلاتانی که اکنون در کاخ سفید است را به همان صندلی طلایی که اول کار در آن بود خواهیم فرستاد. میدانید چرا؟ چون ما رای گیری می‌کنیم. ما چطور یک موج زیبای بزرگ دیگر را قرار است ایجاد کنیم؟ ما قرار است این کار را با رای‌گیری انجام دهیم."

آدام شف ریاست یکی از کمیته‌های رهبری کننده جلسات استماع علیه ترامپ را بر عهده دارد. فرآیند تحقیقات برای استیضاح ترامپ در پی مطرح شدن شکایت یک عضو افشاگر جامعه اطلاعاتی آمریکا از وی به سبب طرح اظهاراتی نگران‌کننده در یک گفتگوی تلفنی جنجالی در تاریخ ۲۵ ژوئیه با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین از سوی دموکراتها به جریان افتاد.

این عضو جامعه اطلاعاتی آمریکا ترامپ را متهم کرده به این که در این گفتگوی تلفنی به دنبال تحت فشار قرار دادن رئیس جمهور اوکراین به هدف تحقیق درباره فساد احتمالی مربوط به رقیب انتخاباتی احتمالی‌اش یعنی جو بایدن و همچنین پسر وی بوده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.