شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی در جلسه امشب خود پیرامون مسائل اخیر کشور موضع‌گیری کرد. 

این حزب در بیانیه‌ای به اعلام مواضع خود در رابطه با افزایش قیمت بنزین واکنش نشان داده و در بخش‌هایی از این بیانیه حزب موتلفه علت افزایش قیمت بنزین را بیانگر ناتوانی دولت در حل مشکلات کشور و غلبه بر چالش‌های خودساخته دانسته است.

 متن کامل بیانیه به شرح زیر است: 

۱- اقدام دولت در افزایش نرخ بنزین در روز میلاد حضرت اکرم (ص)‌ و حضور میهمانان خارجی کنفرانس وحدت بی‌تدبیری و نشانه سوء مدیریت است و از نمایندگان مجلس می‌خواهیم در اولین جلسه به این موضوع رسیدگی کنند.

۲- حفظ امنیت کشور توسط تمام نیروهای انتظامی و امنیتی اولویت اول شرایط است و اعلام نارضایتی نسبت به این اقدام دولت و تخریب اماکن عمومی و وارد کردن خسارت به اموال بیت‌المال کار جریان‌های نفاق و ضد انقلاب است و به اعتراض عمومی مردم ارتباطی ندارد. لذا باید با تخریب کنندگان اموال مردم و اموال ملی برخورد شود.

۳- این تصمیم توسط دولت گرفته شده و هرگونه انتساب آن به رهبری معظم انقلاب خلاف واقع و فرار از مسئولیت است.

۴- بسترسازی اجتماعی برای تکرار بی‌ثباتی در عراق و لبنان در ایران امن و با ثبات جرم و خیانت است و قوه قضاییه باید فوراً به آن رسیدگی نماید.

۵-  فشار اقتصادی وارده بر مردم به خاطر این تصمیم با برنامه حمایتی دولت قابل جبران نیست و باید مجلس شورای اسلامی به نمایندگی از مردم نسبت به این موضوع بررسی و تصمیم مدبرانه‌ای اتخاذ می‌نماید.

۶- حزب مؤتلفه اسلامی معتقد است این نوع اقدامات مکرر توسط دولت بیانگر ناتوانی این دولت در حل مشکلات کشور و غلبه بر چالش‌های خودساخته است که باید در رأی آینده مردم مورد توجه و دقت قرار گیرد.

۷- در شرایط کنونی ملت عزیز و هوشیار و بصیر ایران باید به هدایت رهبر معظم انقلاب اسلامی توجه کنند و از این شرایط با متانت و خردمندی عبور نمایند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.